Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 25 juni 2019

Förra veckan

Av Caroline - 25 juni 2019 22:10


Förra veckan var inte min vecka om vi säger så. Jag fick hemska biverkningar av smärtstillandet för mitt knä (utan att överdriva trodde jag att jag skulle dö), jag fick kryckor, det var midsommar vilket fick mig att tänka på min fd sambo och massa minnen och känslor väcktes till liv, jag hade stress över sommarplaner och mycket nytt på nya avdelningen som skulle falla på plats.

När jag har dippar försöker jag verkligen fokusera på det positiva. Fyra positiva saker som hände förra veckan:

  • jag hade en supermysig midsommar utan massa krav och ångest
  • jag träffade en domare från min före detta avdelning som sa ”dina betyg var väldigt välförtjänta”
  • jag hade en trevlig kväll när vi var ett gäng som var på konsert
  • jag och en vän har bokat resa 

Livet har sina dalar och toppar och det gäller att fokusera framåt. Jag försöker att ha några roliga saker inplanerade varje vecka, för att inte livet ska bli för tråkigt och enformigt. Den här veckan ser jag fram emot ett långt telefonsamtal med en av mina bästa vänner, fika med en vän och förhoppningsvis en tur på stan i helgen.


Nu ska jag snart hoppa i säng och läsa. Imorgon väntar jobb och storhandling, eller ja så mycket som man kan handla när man hoppar fram på ett par kryckor haha.


Jag har sovit dåligt så kaffe har varit högst nödvändigt de senaste dagarna! 


    Efter jobb idag åkte jag till blodcentralen för att på nytt anmäla mig som blodgivare. När man flyttar (byter region) måste man bli blodgivare på nytt. Förhoppningsvis blir jag godkänd :) Det var väldigt trevlig personal på Blodcentralen Hötorget. Han som tog hand om mig utbrast när jag hoppad in på mina kryckor "oj en på kryckor, det tillhör inte vanligheterna" hehe. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards