Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2016

Av Caroline - 12 maj 2016 21:12


Vart har den här dagen tagit vägen? Tiden har bara sprungit förbi... Jag har pluggat mestadels av dagen men har också hunnit med en vända på återvinningen, handling och en promenad. Min uppsats börjar likna en uppsats vilket ju är en fördel. Ska fortsätta jobba lite till nu under kvällen samtidigt som jag har Eurovision på. Multitasking in my heart ;) 


     

Älskar dessa fina kvällar <3 





Av Caroline - 11 maj 2016 20:56


Idag har jag haft en väldigt trevlig dag. Jag tillbringade förmiddagen med plugg och sedan mötte jag upp min mamma i stan. Vi köpte lunch och gick till en park och hade picknick. Skönt väder+god mat + trevligt sällskap= bra dag. Efter ett par timmar i parken gick vi en sväng på stan innan min mamma åkte hem igen. Kvällen har jag spenderat med min pojkvän och då har det blivit plugg. Nu ska vi pausa framför tv:n och mumsa i oss chokladmousse. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 10 maj 2016 21:18

Idag har jag haft en fullspäckad dag. Den började med frukost framför tv:n innan pluggandet satte igång. Efter några timmars skrivande hade jag ett par telefonsamtal att ta tag i innan jag åkte en sväng till skolan. På skolan blev det mer plugg och kvällen har jag spenderat med plugg hos min pojkvän. Nu blir det dock eurovision en stund. Måste ju se vilka konkurrenter Frans har ;)

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 9 maj 2016 21:39


När det är såhär fint väder får man passa på att ta lite fina bilder av naturen. Tog en paus i pluggandet och gick ut en sväg och hittade detta fina träd i full blomm. Naturen i sin högtidsdräkt :) 


     

Av Caroline - 9 maj 2016 16:42


God eftermiddag!

Vilket väder det är idag, också! Jag älskar värme men det var nog en för häftig övergång för min kropp. Är helt slut av värmen och har dunkande huvudvärk. Hade varit så skönt med ett svalkande bad nu känner jag.

Min dag har bestått av plugg. Försöker få till en bra uppsats men det går sådär. Som tur är finns det fortfarande tid kvar så det ska väl gå. Har en del material att gå igenom vilket också innebär att man måste sålla mycket. Vi ska bara skriva va 10 sidor så det gäller att välja orden väl. Får väl återgå till mitt läsande. Hoppas ni har en bra dag, kram!

Av Caroline - 8 maj 2016 11:51

Igår hade vi en supermysig dag. Vi mötte upp en del av min pojkväns familj kring lunch och gick till en park där vi hade picknick. Vi skålade för födelsedagsbarnet och åt gott. Efter några timmar i parken gick vi en sväng på stan innan det var dags för middag. Vädret var ju helt fantastiskt igår så han valde helt rätt dag att fylla år ;) Lyckades till och med bränna mig lite på mina armar. Jag tror min pojkvän tyckte dagen var lyckad och det är ju huvudsaken.

Idag vet jag inte rikigt vad som händer. Det lär förmodligen bli en del plugg men vi får se om vi lyckas trycka in något annat också.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 7 maj 2016 10:00


Idag fyller min fina pojkvän 25 år. Jag överraskade honom med lite firande igår och idag kommer hans pappa med familj ner för att fira honom. Vi har inte helt bestämt vad vi ska hitta på men det blir nog en trevlig dag. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


   
Är ju inte direkt en mästerbagare men vad gör man inte för människorna man tycker om ;)

Jordgubbstårta till efterrätt igår och nya bullar till dagens frukost. 


  

Av Caroline - 6 maj 2016 21:45


Idag har vi firat min pojkväns födelsedag lite i förtid. Jag överraskade honom med minigolf, middag och tårta. Imorgon är hans födelsedag och då kommer en del av hans familj ner så då fortsätter firandet :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards