Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2017

Av Caroline - 7 mars 2017 16:39


God eftermiddag! 


Idag har jag tillbringat större delen av dagen i sängen. När jag vaknade i morse kände jag bara nej. Jag hade huvudvärk, det snöade, var superkallt i lägenheten och jag hade sovit dåligt. Jag har dock inte legat och latat mig utan har läst texter kopplade till uppsatsen men somnade även till en stund. Tillslut fick jag dock ta mig i kragen, trotsa kylan och gå upp. Var iväg och handlade och nu sitter jag och fixar lite vid datorn. 


Ikväll blir det till att fortsätta läsa och skriva. Hoppas ni har en bra dag, kram! 


 

Gårdagens fina solnedgång :) 


Av Caroline - 6 mars 2017 09:11

God morgon! 


Då var det dags att starta en ny vecka. Hade en jobbig natt för vaknade med migränliknande huvudvärk och fick gå upp och rota fram en ipren i mörkret. Känner mig lite groggy nu men förhoppningsvis blir det bättre framåt dagen.


Idag är tanken att jag ska skriva hela dagen. Tiden rinner iväg när man sitter och skriver...


Hoppas ni får en bra dag, kram!


Invigde min nya blus igår :)


  

Av Caroline - 5 mars 2017 21:41

God kväll!
Då var snart denna vecka slut. Idag har vi spenderat dagen med min pojkväns mamma och syster. Det blev en tur till Ikea, middag och shopping. Fyndade böcker på bokrean, alltid lika kul.

Här har dock varit kallt idag så ska bli skönt att krypa ner under täcket. Imorgon blir det till att skriva hela dagen. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Vi åt thaibuffé, mums.

Av Caroline - 4 mars 2017 08:23


Ett ord, fantastisk. Filmen igår var så himla bra, dock väldigt sorglig, grät mig nog genom halva filmen. Utan att spoila handlar den om en pojke som tappar bort sin familj men blir sedan adopterad till Australien. När han är vuxen vill han åter söka upp sin biologiska familj. Jag kunde relatera en del till Kenya (vilket nog ökade mängden tårar lite) och blev inte mindre sugen på att adoptera om man säger så. Väldigt sevärd! 


Efter filmen gick vi in om Max och lyxade till det, deras grönsaksburgare är ju fantastisk enligt mig så det smakade gott. Idag väntar inte lika roliga aktiviteter utan det blir plugg och städ för mig. Det har dock också sin charm så klagar inte. Nu tänkte jag sätta igång dagen. Hoppas ni får en bra lördag, kram! 


   


Av Caroline - 3 mars 2017 12:30


Tänkte dela med mig av ett tips på ett intressant program. Vi såg detta igår och det var väldigt intressant men också lite obehagligt. Jag har hört om fenomenet slukhål tidigare men visste absolut inte att problemet var så omfattande som det är. Har ni en stund över och tycker det är intressant med naturfenomen eller om ni vill få idéer om att det finns ett slukhål under ert hus så titta på detta:


http://www.svtplay.se/video/12479370/slukhal/slukhal 


Jag drömde till och med om slukhål i natt så några spår satt det hehe. 




Av Caroline - 3 mars 2017 09:12


Då var det äntligen fredag. Idag har jag en lång lista på saker som måste betas av så det gäller att starta i tid och bara köra på. Ikväll blir det bio så då kan jag slappna av. Min pojkväns syster tipsade om filmen Lion och efter jag sett trailern kände jag bara "den måste jag se!" så nu hoppas jag att den är bra.


Jag hoppas ni får en bra dag mina vänner, kram!


I brist på annat bjuder jag på den här bilden från Gent ;)  

Av Caroline - 2 mars 2017 21:48

Då börjar snart denna dag närma sig sitt slut. Det känns som att denna dag har varit jättelång... Förutom att skriva har jag varit ute och promenerat, handlat och lagat mat. Känner mig lite som en hemmafru som har maten klar på bordet när mannen kommer hem haha.

Nu ska jag skriva lite till innan det blir dags för sängen. Hoppas ni haft en bra dag. Kram!

Fick tre "nya" pengar igår. 50-lappen hade jag sett innan men de andra två var nya för mig. Kommer nog vara svårt att vänja sig vid en 2-krona...

Av Caroline - 2 mars 2017 08:48

God morgon! 

 

Då var det torsdag och ett steg närmare helgen. Vi skulle egentligen åkt till Stockholm den här helgen men det blev ändrade planer då min pojkvän behöver jobba med en ansökan samt att hans mamma ska komma på besök. Tur Stockholm finns kvar till en annan gång. 

 

Igår var jag en sväng i stan och tittade. Hittade faktiskt ett par byxor, en blus och en tröja så det var lyckat. Var dock så himla sugen på att köpa en ny väska men det hittade jag ingen, så himla typiskt. Var också inne på Cervera och drömde mig bort. Längtar såååå tills den dagen då jag ska flytta. Tycker det här med inredning är så himla kul men det finns ju begränsade möjligheter i mitt rum som det är nu. Blir ännu mer sugen nu när jag är i min pojkväns lägenhet och ser potentialen här. Han är dock inte så intresserad av sådant och jag har försökt övertala honom till att jag ska få fixa till här men än så länge har det inte fungerat... 

 

Jag var uppe med tuppen idag så har redan suttit och skrivit en stund och det lär jag fortsätta göra hela dagen. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


   

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards