Carrolajsa

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Caroline - 18 oktober 2013 23:37

Idag blev det en lugn och skön fredagskväll. En vän till mig var här och vi satt i min soffa i flera timmar och pratade och fikade. Ibland är det precis vad som behövs. Att bara få öppna lite på det locket som man annars använder för att stänga inne alla tankar och känslor. Nu är det dock sängen som gäller så att man kan göra något ordentligt imorgon också. 

God natt <3


 

Ibland är det svårt att finna ljuset man behöver för att ta sig ut ur mörkret...

Av Caroline - 18 oktober 2013 16:58

Idag har, enligt den svenska kalendern, den här underbare lille pojken namnsdag. Snacka om att jag saknar honom!
Han var en av dem som alltid skulle sitta i mitt knä och han blev min lille beskyddare om de andra barnen försökte göra något med mig. Han såg ofta ledsen och bekymrad ut men han sken alltid upp som en sol när man kom in. Han är en av dem som bidrog till ett av mina starkaste minnen från Kenya; jag satt med fem andra barn i knäet och roade några barn genom att kasta en leksak som de sprang efter för att hämta då jag plötsligt kände något i min hand. Jag tittade och såg då en liten mörk hand i min. Den här nästan 3 åriga pijken hade då självmant kommit fram, lagt sin hand i min och tryckt till för att han verkligen ville att jag skulle känna det för han ville också ha lite närhet. Han var helt underbar <3  

 

Av Caroline - 18 oktober 2013 14:52

Alla stöter vi på motgångar här i livet, en del stöter på fler än andra... Det positiva är att vi även får uppleva medgångar, även det får vissa uppleva fler gånger än andra...Man får väl bara försöka ta sig ur allt som en starkare person...

Idag är det fredag och det ska faktiskt bli skönt med helg. Ikväll kommer en vän hem till mig för lite filmmys. Hoppas ni får en bra fredag <3  


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards