Carrolajsa

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Caroline - 1 oktober 2013 21:56

För några dagar sedan fick jag reda på att Julia också har bokat flyg till Kenya. Michelle gjorde det för ett tag sedan och jag vill inget hellre än att följa med. När jag läste att Julia hade beställt fick jag tårar i ögonen och fick kämpa för att inte börja gråta. Det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på alla jag träffade där nere. Förutom kärleken till alla barnen och det faktum att man inte vet om de mår bra är det svårt att sätta fingret på vad det är som gör att tårarna kommer. Jag tror aldrig att det kommer gå att sätta fingret på det heller utan det är bara så. Det är en känsla som är svår att förstå om man inte har varit där... Hade det inte varit för skolan hade jag åkt direkt men nu är det inte så men jag ska verkligen försöka fixa så att jag kan åka. Vi har mycket jobb relaterat till organisationen som vi behöver ta hand om där nere också :)
Detta är inget som ska bestämmas nu men det hade inte varit helt fel att åka ner till lite värme och en massa små söta barn som bara vill leka och kramas ;) <3

Självklart hoppas jag på att dessa små underbara pojkar har kommit till det hem som de förtjänar men en del av mig hoppas på att jag får träffa dem nästa gång jag åker ner <3

Av Caroline - 1 oktober 2013 09:00

Det slog mig nu på bussen att det är den 1:a oktober idag. Hösten är här och det känns som om vintern närmar sig... Jag gillar hösten som årstid så länge det inte är en massa regn utan fint väder. Vi har haft turen att ha några riktigt fina dagar nu så jag hoppas att det håller i sig! Det är dock kallt så det gäller att man har mycket kläder på sig.

Hoppas ni får en fin höstdag så här den 1:a oktober <3 

Av Caroline - 1 oktober 2013 08:11

Då var det redan tisdag! Måndagen bara flög förbi tycker jag. Jag hade bara föreläsning mellan 14 och 16 igår men jag lunchade med en vän innan och gjorde lite jobb hemma och efter föreläsningen satt jag och pluggade i skolan i väntan på att Julia och Michelle skulle komma för vi skulle ha möte om Growing Together. Vi gick och satte oss och åt och pratade en massa och hade det hur trevligt som helst. Allt börjar trilla på plats nu så det känns så himla kul.
Nu ska jag strax bege mig till bussen för en dag i skolan och i eftermiddag väntar häng med bästa Victoria <3

Ha en bra dag!



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards