Carrolajsa

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Caroline - 9 oktober 2013 22:22


Förutom att det är väldigt dålig kvalitet på videon och väldigt dålig bild (det var inte helt lätt att filma och leka samtidigt) så tycker jag att den här videon är helt underbar. Det är en flicka från barnhemmet i Kenya som sitter i mitt knä och det krävdes inte mycket för att den här lilla tjejen skulle skratta. Man kan, med väldigt enkla medel, förgylla barnens tillvaro. En kram, en puss, sång eller en kittelattack kan få dem att skratta en bra stund. Jag har några korta videoklipp från mina månader i Kenya och när jag känner att jag behöver piggas upp brukar jag titta på dem eller på alla bilder som jag tog av barnen <3 



 

Av Caroline - 9 oktober 2013 22:20

Jag älskar listor! Även om det kan kännas jobbigt när man radar upp det så är det så skönt att få struktur på det hela och bäst av allt är när man kan stryka saker efterhand som man har gjort dem. Nu är alla saker på dagens lista avklarade så nu ska jag plugga lite till innan det är dags för sängen. Jag ser fram emot morgondagen och hoppas att den kommer med lite mer energi.
Ha det fint <3


Av Caroline - 9 oktober 2013 17:18

Hej-svejs!
Idag är jag helt slut, inte för att jag inte har sovit eller för att jag har gjort något ansträngande utan kroppen vill bara inte. Kombinationen grymt mycket att göra+förkylning+tråkigt väder är inte att rekomendera. Förkylning och väder kan jag tyvärr inte styra över men mitt fulla schema kan jag så det är väl bara till att sätta igång och avverka sakerna på listan. Förutom extremt mycket plugg och arbete med organisationen är det tusen andra saker
som ska fixas, typ städa, köpa färgpatroner och få upp min nya säng. Men mjukiskläderna är på, listan skriven och datorn är på så det är bara att sätta igång. Hoppas ni får en trevlig onsdagskväll <3



 

Av Caroline - 9 oktober 2013 09:03

I måndags var jag och några vänner och lyssnade på Johan och Martin, journalisterna som satt fängslade i Etiopien. De gästade Studentafton i Lund och vi hade egentligen inga biljetter men vi köade utanför ingången och fick på så sätt komma in ändå :) Det var väldigt intressant och de var väldigt öppna när de berättade om sin hemska upplevelse. 

Svt var där och filma så är man intresserad tror jag att man kan hitta något klipp där :) 


   

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards