Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2013

Av Caroline - 24 oktober 2013 23:17

Efter några veckors jobb var det idag dags; vi hade fyra simulerade rättegångar där man som grupp fick testa på att agera alla parter, det vill säga domare, åhörare, kärande och svarande. Det var väldigt intressant men det blev lite nervöst för det jag skulle göra, och därmed hade förberett, blev ändrat i sista minut och helt plötsligt skulle jag hålla i en plädering och framföra helt andra yrkande och grunder men jag överlevde det med ;)

Det tog nästan fem timmar så man var lagom trött efter det men det var bara till att åka hem och laga mat och fylla på med energi innan det var dags för kör. En löprunda har jag också hunnit med men nu är det snart dags att släcka lampan för imorgon väntar en låååång dag. 

God natt <3


 
Finkläder var det som gällde idag ;)

Av Caroline - 23 oktober 2013 22:05

För lite mer än ett år sedan skrev jag det här på min facebook: "Nu är alla sprutor tagna och flyget bokat så den 19 november åker jag till Kenya!". Jag skrev det här precis efter att jag tagit sista sprutan och idag var det dags att ta spruta igen, man skulle nämligen fylla på det ena vaccinet efter 1 år. Förra gången jag gick från sköterskan var det med stor glädje för då såg jag fram emot det som skulle bli en fatastisk resa. Den här gången är det tyvärr inte så. Jag kommer åka igen men min förhoppning var att jag skulle kunna åka om mindre än en månad men då skolan kom ivägen kommer det nog tyvärr inte kunna ske. Jag saknar barnen och alla andra människor som jag träffade där nere och jag blir lika glad varje gång där ligger ett meddelande i inkorgen på facebook från någon av dem :)
Glad blev jag också när jag var hos sköterskan som gav mig sprutan. När jag kom in sade hon "hej igen! Hur var det på barnhemmet i Kenya?" Det stod med största sannolikhet något om resan i min journal men jag märkte ändå att hon kände igen mig och vi började prata om Afrika, hon har nämligen varit där 9 gånger (jag är lite avundsjuk) och vi kom in på vår organisation och hon lät väldigt intresserad så det var kul. Hon verkar vara en väldigt fin person.
Men nu är det dags att komma tillbaka till verkligheten i Sverige och sluta drömma om Kenya. Nu blir det lite plugg innan det är dags att sova. Imorgon är det rättegångsspel som gäller...
God natt <3

      
Man kan ju inte göra annat än att sakna de här små sötnosarna <3




Av Caroline - 23 oktober 2013 09:21

Då har jag intagit min plats i biblioteket och här hade jag tänkt sitta de kommande fem timmarna och läsa om skadestånd ;)
I eftermiddag blir det föreläsning samt vaccination och ikväll blir det middag med jobbet.
Hoppas ni får en trevlig onsdag <3

Av Caroline - 22 oktober 2013 22:42

Idag har det varit effektivt arbete i skolan typ hela dagen. Vi hade föreläsning 8-10, sedan blev det grupparbete till 13 och efter det enskild läsning till typ kl.18. Efter det blev det en träff med pojkvännen <3
Nu blir det snart sängen så att jag kan vara lite effektiv imorgon också. God natt    

Av Caroline - 21 oktober 2013 21:33

Jag har precis intagit årets första lussebulle. Kanske lite tidigt men jag åt knappt några förra året eftersom jag var i Kenya så jag har lite att ta igen ;) Förutom föreläsning, grupparbete och plugg så har jag idag hunnit med en kort shoppingtur med min syster och pappa. 

Nu känner jag dock att en andra förkylning är på väg så det blir sängen tidigt så att jag förhoppningsvis kan sova bort febern. 

God natt <3


 

Av Caroline - 20 oktober 2013 22:27

Då var den här helgen snart över... Trots en mindre bra start på fredagen innehållande besked om en släktings bortgång samt lite annat så blev det en bra kväll med en av mina vänner. Lördagen var också bra med plugg och träning samt att jag träffade min pojkvän. Idag var det dags för utställningar med kyrkan. De handlade om ensamkommande flyktingbarn och rasbiologi, två väldigt viktiga ämnen. Efter det lagade jag och min syster mat och satt och snackade lite om allt möjligt. Kvällen tillbringade jag på biblioteket då jag som vanligt har en massa att plugga. Nu är det dock snart sängen som gäller så att jag orkar med morgondagen. Hoppas ni har haft en bra helg <3


     
Min fina syster samt två bilder från utställningarna...

Av Caroline - 19 oktober 2013 09:42

Efter en pw den här kalla lördagsmorgonen är det nu dags att ta fram böckerna och plugga. Går man juristprogrammet finns det ingenting som heter "det är helg och då pluggar man inte" ;)

Jag saknar faktiskt redan sommaren, kunna gå ut utan att ha 27 lager tröjor på sig är ganska skönt ;)

Av Caroline - 18 oktober 2013 23:37

Idag blev det en lugn och skön fredagskväll. En vän till mig var här och vi satt i min soffa i flera timmar och pratade och fikade. Ibland är det precis vad som behövs. Att bara få öppna lite på det locket som man annars använder för att stänga inne alla tankar och känslor. Nu är det dock sängen som gäller så att man kan göra något ordentligt imorgon också. 

God natt <3


 

Ibland är det svårt att finna ljuset man behöver för att ta sig ut ur mörkret...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards