Carrolajsa

Alla inlägg den 7 november 2015

Av Caroline - 7 november 2015 18:51


Efter några timmars skrivande och läsande kände jag att jag behövde paus så jag begav mig ut på stan en sväng. Hade ett par ärende att uträtta så det kändes lagom att göra det idag. Efter hemkomsten blev det till att plugga några timmar till men nu tänkte jag städa lite och sedan ta det lugnt och köra en "spakväll" med ansiktsmask och nagelfix. Hoppas ni får en bra kväll, kram! 


 

Av Caroline - 7 november 2015 17:30


Jag har en tatuering som jag gjorde för tre år sedan och är väldigt sugen på att göra en till. Jag vill ha ett fyrklöver, en fågel och ett ord men kan inte riktigt bestämma mig för var jag ska placera dem. Nacken, armen, ryggen och foten är tänkbara ställen men får fundera lite till. Det är ju inget man bara gör som en impulssak. Det är ju ingen panik heller men är väldigt sugen på att göra det. Den här tiden på året är egentligen bäst för nu är det ändå inte aktuellt med sol och bad. Vi får väl se hur det slutar... 


     

Av Caroline - 7 november 2015 09:43


God förmiddag! 


Då var det lördag igen och det innebär Downton Abbey, veckans höjdpunkt hehe. Idag blir det bara till att jobba med uppsatsen, har en massa böcker att läsa. Jag har valt att skriva om vart gränsen går mellan tradition och religion när det gäller skolavslutningar i kyrkan. Tråkigt säger vissa, mycket intressant säger andra. Det finns väldigt mycket intressant att skriva om men det finns också väldigt mycket skrivit om många ämnen men det här ämnet finns det inte så mycket skrivet om ur juridisk synvinkel så då tänkte jag att det passade bra. Dessutom har det internationell koppling och mångfaldsvinkel vilket alltid är bra när man ska skriva uppsats. Nu ska jag sätta igång så jag kommer någon vart. Hoppas ni får en bra dag, kram!  



Let the work begin...




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards