Carrolajsa

Alla inlägg den 30 december 2014

Av Caroline - 30 december 2014 20:14

Min kväll har bestått av lite allt möjligt. Först blev det plugg och sedan matlagning. Under tiden jag lagade mat passade jag på att diska, lyssna på musik och måla naglarna, gäller att ta tillvara på tiden. Efter maten tog jag en lång promenad och sedan körde jag lite styrketräning hemma. Samtidigt som styrketräningen hade jag på Victoria's Secret Fashion Show, bra inspiration, hehe.

Nu ska jag städa lite men sedan blir det sängen tidigt så att jag orkar med både plugg och nyårsfirande imorgon. Tänk att det här året snart är över! 

Av Caroline - 30 december 2014 15:55

Då var man hemma efter en lång och välfylld dag. Först var det jobb som gällde. Vi hade massa att göra idag också och jag hade en lika rolig dag som igår. Det är så trevligt på jobbet så jag vill nästan inte gå hem ;) Efter jobbet blev det en kort shoppingtur (hittade present vilket var målet så det känns skönt) och sedan en sväng om biblioteket för att skriva ut lite papper. Hann bara komma innanför dörren när pappa säger att jag hade fått en avi om att hämta ut paket så det var bara till att bege sig ut igen och hämta ut paket och ta en sväng till apoteket också. Nu har jag landat hemma, ska plugga en stund innan jag ska laga mat.


Hoppas ni har en trevlig tisdag, kram! 



Av Caroline - 30 december 2014 15:00


För en tid sedan fick jag ett väldigt fint mejl av en person som läser vad jag skriver här på bloggen. Mejlet handlade bland annat om dålig självkänsla och det ämnet är jag expert på. Jag har alltid haft väldigt dåligt självförtroende och dålig självkänsla. Det händer ofta att jag tänker att jag inte är bra på saker och ting, inte är tillräcklig, misslyckas oftare än jag lyckas, att jag inte passar in, att jag är tråkig, ja jag tror att en del kan känna igen sig.

Detta kommer tillsammans med att jag har väldigt höga krav på mig själv och har alltid haft det. Jag har aldrig haft någon press hemifrån på att jag måste prestera bra i skolan men det har fallit sig naturligt för mig, ända sedan jag var liten. Detta har resulterat i att jag ibland var rädd för att testa nya saker eftersom jag var rädd att misslyckas. Detta har jag dock till stor del kommit över. Nu älskar jag utmaningar och testar mer än gärna nya saker, dock alltid med höga krav och stor press från mig själv. Självkänslan är något man konstant får jobba med, man får acceptera att det inte alltid blir som man har tänkt och försöka se det positivt eftersom man förhoppningsvis lärde sig något av det som inte gick som man ville. Man har en begränsad tid här på jorden och den tiden måste man ta vara på. Inte slösa den på att tänka på vad andra kanske tycker och tänker och inte på hur det borde vara. Se ditt liv och dig själv för den du är och var glad över vad du har. Alla är vi duktiga på något men för att vara riktigt bra på något måste man också vara mindre bra på något annat för det hade inte varit riktigt schysst om en person hade allt ;)


Detta är väldigt mycket enklare att säga och skriva än vad det är att efterleva men man kan inte göra mer än att försöka och försöker man att jobba på det har man kommit en bra bit på vägen!




 

Jag har till och med skrivit detta på min arm: "Errare humanum est", det är mänskligt att fela. 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards