Carrolajsa

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Caroline - 6 december 2014 15:46

Gud vad jag är trött idag. Jag sov faktiskt ganska många timmar i natt men den envisa förkylningen bryter inte ut utan gör mig bara hängig. Har haft feber till och från i några dagar, huvudet värker, näsan rinner när den känner för det och jag har retlig torrhosta lite då och då. Folk i min närhet har varit sjuka i omgångar så det är ju inte omöjligt att det är min tur snart, fast det känns som att det har varit det i flera veckor. Det finns ju inte så mycket man kan göra åt det mer än att bita ihop. Tur att mina dagar inte är fyllda med massa fysiskt krävande aktiviteter. Att plugga är ju också krävande, men på ett helt annat sätt... 


Nu ska jag sluta upp med mitt klagande och se det från den positiva sidan. Det är ju trots allt inte så att jag ligger i 40 graders feber med en näsa som är helt igentäppt. Man får vara glad för det lilla, hehe. Nu kallar skatterätten på mig och vill att jag ska fortsätta fylla mitt huvud med kunskap. Hoppas ni har en bra lördag, kram!  

Av Caroline - 6 december 2014 14:00

Oavsett om man vill eller inte så närmar sig jul och nyår med stormsteg. Jag har fått mina preliminära jobbtider vilket gör att man kan börja planera lite. Julen är hyfsat planerad men nyår är mer öppet då jag inte riktigt har bestämt mig för vad jag vill göra. En sak som är säker är att jag vill klä upp mig, oavsett vad jag hittar på. Det finns massa fina klänningar ute i butik och på nätet nu. Jag har visserligen en del klänningar som hänger så fint i garderoben så kläder kommer nog vara nyårs minsta problem. Antingen kör jag all in med massa glitter och smycken eller så kör jag lite mer avskalad look med en enkel klänning och enkla smycken och satsar lite på smink. Så mycket idéer man kan få av att bara titta på klänningar ;)


Egentligen tycker jag att nyår är lite överskattat, man förväntas ha värsta planerna vilket gör att jag hellre vill stanna hemma och typ dra täcket över huvudet... samma gäller midsommar och valborg. Men vem vet, detta nyår kanske blir det bästa jag har varit med om? Man ska vara öppen för förslag.  


Hittade lite snygga klänningar på Nelly, H&M och Zalando som jag gärna hade tagit på mig på nyårsafton. 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards