Carrolajsa

Alla inlägg den 18 december 2014

Av Caroline - 18 december 2014 21:32

Då har ”ledigheten” börjat. Vi är ju knappast lediga under julen då vi ska skriva uppsats och förbereda en seminarieredovisning men det ska bli skönt att inte sitta och plugga varje dag, varje sekund.


Den här hösten har varit ganska ansträngande, det har varit väldigt mycket i skolan och en del saker privat som har tagit kraft och tid. Nu ser jag dock fram emot lite julmys med familj och vänner, uppsatsskrivande, jobb och sömn. Man ska ju försöka ta tillvara på tillvaron och på livet för det händer trots allt nu och de dagar som passerar kommer aldrig komma tillbaka.


Förutom skola har det idag blivit lite shopping av julklappar, informationssökning inför uppsatsen, städning, lite arbete vid datorn och annat fix.


Nu ska jag städa lite till innan jag ska bege mig till säng vilket ska bli väldigt skönt.

Hoppas ni har haft en bra torsdag, kram! 


 



Av Caroline - 18 december 2014 08:40

God morgon!

Då var årets sista skoldag kommen. Terminen slutar inte förrän i januari och de sista veckorna på kursen ska vi ägna åt att skriva uppsats. Inlämning är i början av januari så vi vet vad vi ska hitta på hela julen. Vi har blivit tilldelade ett ämne och hela den här dagen kommer gå åt till att få introduktion samt information om hur vi ska skriva, leta källor samt hur presentationen ska gå till.


Efter skolan ska jag ut och leta julklappar och kanske ta en sväng förbi blodcentralen om jag hinner. Jag blev nämligen godkänd blodgivare för någon vecka sedan och nu håller jag tummarna för att allt funkar på plats med.


Hoppas ni får en bra dag!

     

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards