Carrolajsa

Alla inlägg den 3 december 2014

Av Caroline - 3 december 2014 21:14

Precis som igår har jag pluggat heeeela dagen. Sitter och går igenom och repeterar de seminarie vi har haft och det är en del så det tar himla lång tid. Har dock följt mitt schema både igår och idag så det känns skönt. Har till och med hunnit med powerwalk både igår och idag, kände att det behövdes efter att ha suttit inne hela dagen. Ska plugga en stund till sedan ska jag avsluta dagen med att titta på Bonde söker fru. Satt i min egen lilla värld och glömde helt bort tiden så tur att man kan titta på play.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Det behövs en del material när man pluggar skatterätt...

Av Caroline - 3 december 2014 12:00

Det sprids ju konstant massa länkar på sociala medier och oftast bryr jag mig inte om att titta men det händer ibland och häromdagen kom jag till en sida med bilder som gör att jag inte kan låta bli att le. Det är en massa svar som barn har skrivit på prov, en del är så söta att jag hade kunnat ge poäng bara därför, en del väldigt ärliga och en del väldigt roliga. Även om läraryrket förmodligen för med sig massa jobbiga saker också så måste det vara väldigt roligt att jobba med så barn, de har ofta sådan bra fantasi och är ofta väldigt ärliga.

 

Känner någon annan för att ta sig en titt klistrar jag in länken så att ni också kan skratta lite.


http://uppskattat.se/20-barn-som-har-svarat-100-fel-pa-prov-men-samtidigt-har-de-varit-hur-geniala-som-helst/  

Av Caroline - 3 december 2014 08:56

God morgon finisar!

Att jag drömmer mycket kanske folk har märkt vid det här laget. I natt drömde jag först att jag fick en ursvår tenta så att jag fick värsta paniken för jag kunde ingenting och sedan drömde jag att jag var i Stockholm, viss skillnad... Jag hade jättesvårt för att somna igår. Har man väl börjat tänka på något är det kört för då börjar man tänka på allt. Två av sakerna jag tänkte på var att det inte är långt till tentan och att jag vill hinna upp en sväng till Stockholm nu i vinter... Vi får väl se hur allt blir.

Idag är det plugg som står på schemat. Hann med en hel del igår och planerar att hinna med minst lika mycket idag.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards