Carrolajsa

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Caroline - 19 december 2014 22:04

Har haft en väldigt pysslig kväll idag. Det blev knäckebröd och en variant av trillingnöten. Hittade ett recept i dagens Metro men de var gjorda med mörk choklad och de flesta i min familj tycker bättre om ljus men personligen tycker jag bättre om mörk så körde på min egen variant genom att göra två olika. Avslutade denna pyssliga kväll i soffan framför ett program som Peter Jöback gästade och det var ett perfekt avslut. Jag älskar verkligen hans röst och han verkar vara en väldigt ödmjuk, trevlig och ambitiös person. Jag har både gråtit och dansat men också skrattat till många av hans låtar. Det är inget illa betyg för en artist skulle jag säga ;)


Nu ska jag fixa lite saker innan det blir sängen. Är så sjukt trött och känner att jag behöver sova om jag ska orka med helgens planer. Hoppas ni har en trevlig kväll <3  


 
Mumsigt fröknäcke 



  
Inte så fint upplagda men detta är kvällens resultat av "trillingnöten" 




Av Caroline - 19 december 2014 17:38

Då var jag hemma igen efter ytterligare en lång dag. Morgonen ägnade jag åt att hitta böcker och artiklar som kan vara användbara när jag skriver uppsats och resten av dagen har jag ägnat åt shopping. Har tyvärr inte hittat alla julklappar än så måste bege mig ut en dag till, många är dock inhandlade vilket är skönt. Nu är jag dock helt slut och har skoskav...

Har precis bytt om till mjukiskläder och tänkte göra knäckebröd och chokladpraliner. Hoppas ni får en bra fredag, kram!

En gigantisk och välklädd gran stod i köpcentrat :)

Av Caroline - 19 december 2014 14:30


Alltså veckans ”Bonde söker fru”, så fint! Tänk att tre av fyra par träffade kärleken och att det till och med resulterade i två förlovningar. När vi tittade på programmet och Linda läste ur boken som Sebastian fått av Petra så blev jag nästan också rörd. Min syster tittade på mig som om jag var från månen men jag är ganska blödig när det kommer till andra människors glädje, speciellt när det kommer till kärlekshistorier. En kollega till mig förlovade sig häromdagen och det var uppenbarligen en överraskning för henne för hon blev helt ställd och det var väldigt fint (jag var inte där men det kom upp en film på facebook så man har koll ändå). Kärlek är det finaste som finns, oavsett vilken form det är i. Kärlek borde verklige firas och inte tas för givet <3 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards