Carrolajsa

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Caroline - 28 december 2014 18:51


Just nu ligger jag raklång på golvet och bloggar, kanske en lite udda ställning hehe. Känner  att det var dumt av två anledningar, 1. Jag är så trött att jag hade kunnat somna på golvet, 2. Jag tappade något på mitt ben igår (precis ovanför knäet) när jag jobbade, minns inte ens vad det var, men ont gör det så ska bli intressant att se hur jag ska ta mig upp. Idag har jag skrivit på uppsatsen större delen av dagen. Känner dock att jag har kört fast lite men som tur är har jag lite tid kvar innan den ska vara inlämnad så det kommer gå.  Har skrivit en hel del men har inte bestämt mig för hur jag ska disponera uppsatsen och det stör mina skrivartankar lite…


Imorgon väntar jobb och shopping. Har en vän som fyller år i början av januari och tänkte fixa presenten imorgon så att det är klart. Gäller att tänka lite i förväg. Dessutom vet jag vad jag ska ha så nu håller jag bara tummarna för att det finns. Nu ska jag ta mig upp från golvet och läsa lite mer skatterätt och sedan blir det sängen tidigt. Börjar jobba kl.6 så klockan ringer 4.15, tur jag är en morgonmänniska… Hoppas ni får en fortsatt bra söndag, kram.



 



   

Av Caroline - 28 december 2014 16:15

Ibland är det små saker som kan göra hela din dag. Att någon som du inte har träffat på länge springer fram till dig och slänger sig kring din hals, att någon ger dig en kram och säger ”åh vad kul att se dig” eller att någon säger ”åh vad kul att du är med oss idag”. Ibland är det det lilla som gör något stort. Ett fint sms, ett hej, en kram, en blick, att hålla upp en dörr, ja det finns många enkla sätt som kan bidra till att göra en människas dag. Man ska vara rädd om människorna i sin närhet och visa dem den omtanke som de förtjänar <3 


 

Av Caroline - 28 december 2014 12:02

God förmiddag!
Idag har jag haft en väldigt lugn förmiddag. Låg kvar i sängen en bra stund och tittade på O.C, jag är helt fast nu ;) Sedan gick jag ut på en lång powerwalk och när jag kom in i värmen igen körde jag lite styrkeövningar. Nu har jag precis tagit en varm dusch och ätit frukost så nu är jag redo att köra igång. Idag blir det till att skriva på uppsatsen. Har hittat lite nytt material som jag ska gå igenom. Sett till ordmängden har jag skrivit halva uppsatsen men innehållsmässigt är jag långt ifrån det som uppgiften verkligen går ut på så man kan säga att jag har lite att hitta på hehe. Lika bra att köra igång!

Hoppas ni får en bra söndag, kram!

Den sköna solen var min trogna följeslagare under promenaden, härligt!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards