Carrolajsa

Alla inlägg den 12 december 2014

Av Caroline - 12 december 2014 22:26

Som Alexander härjar, han drar häftigt fram och kommer säkerligen lämna en hel del spår efter sig. Det blåser så mycket att det nästan låter som åska, det tar riktigt tag i huset... När vi gick hem från kyrkan innan fick man faktiskt ta i lite om man skulle komma framåt. Repetitionen gick bra, vi sjöng ihop oss i kören och med bandet. Vi gör ett lite annorlunda luciatåg där vi har lite andra låtar, en del acapella och en del kompat av mandola, fiol och flöjt vilket är både fint och roligt.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite och njuta av att jag slipper vara ute i vinden (men också känna stor sorg för de människor som inte har någonstans att ta vägen utan tvingas vara ute i alla väder...). Jag hoppas på många timmars sömn i natt för imorgon väntar ett fullspäckat schema.

Hoppas ni har en trevlig fredag <3

Vi skippar glitter och kör med riktiga kransar istället.


Kvällens läsning; noter och nordiskt skatteavtal, fin blandning ;)

Av Caroline - 12 december 2014 17:00

Efter att ha pluggat hela dagen är det nu dags för genrep inför morgondagens luciatåg. Än så länge har jag noll julkänsla men detta kan kanske sätta igång den ;) 



Den här bilden är från förra året, på mig och min fina syster <3   



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards