Carrolajsa

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Caroline - 14 december 2014 14:00

När jag sade till min syster häromdagen att jag hade mått illa i fler dagar var hennes spontana reaktion: ”Är du gravid?” (tilläggas ska att hon ofta ställer den frågan om jag säger något om mat eller smärta). Hon sa detta utan att tänka för någon sekund senare säger hon ”nej just det din pojkvän är inte hemma”. Jag är såklart inte gravid, även om jag faktiskt drömde att jag var det härom natten… var dock ganska lättad när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm. Det är ju inte det att jag inte vill ha barn för det vill jag verkligen men inte riktigt nu. Mognadsmässigt hade jag absolut kunnat ha barn men det passar inte riktigit in i mitt liv nu utan det får vänta några år.


Drömmen kom nog av att det är lite utav en babyboom i min omgivning. Jag känner två som har fått barn ganska nyligen och två som ska få de närmsta månaderna vilket är väldigt mysigt. Tyvärr har jag inte träffat någon av dem som har fått utan bara sett bilder och de är hur söta som helst! Får väl åka och hälsa på en dag för att mysa med bebisar är bland det mysigaste som finns tycker jag. 



Här är jag tillsammans med en liten flicka som kom in till barnhemmet i Kenya. Hon hittades längs vägen och var uppskattningsvis en vecka när hon hittades. Liten men väldigt mycket hår på huvudet och hon gjorde väldigt mycket grimaser när hon låg i sängen eller i famnen, så söt! 




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards