Carrolajsa

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Caroline - 4 december 2014 22:46

Då var jag färdig för idag, helt färdig faktiskt. Har lyckats ta mig igenom den här dagen också, trots väldigt dålig sömn natten till idag, förkylning i kroppen som vägrar bryta ut och sedan mycket plugg hela dagen. Hade en paus på ca 1,5 timme när jag var och övade inför lucia men annars har jag umgåtts med mina skatterättsböcker hela dagen. Nu blir det dock sängen med förhoppningen om att jag somnar snabbt och får sova hela natten. 

 

Hoppas ni har haft en bra dag, god natt! 



  

Av Caroline - 4 december 2014 16:00

Jag kan nog ganska säkert säga att jag har lite utav ett kontrollbehov. Inte såhär extremt att jag måste veta allt men jag gillar att ha koll på saker och ting. Jag tycker att förberedelser är A och O och jag förbereder mig hellre lite mer än att bara ta saker som det kommer. Är jag engagerad i saker vill jag helst få all information så att jag har kontroll ifall något skulle hända. Jag är fortfarande ett stort fan av papperskalendrar även om jag har det i telefonen också och jag älskar pärmar och mappar. Därför tyckte jag att det var lite kul när jag hittade en sida som kallades ”19 saker som bara vi med kontrollbehov känner igen". Bilderna på sidan stämmer hyfsat bra, speciellt bra var bilderna 4, 10, 11, 12, 13, 16 och 18. Nummer 15 stämmer inte just nu men det är nästa sak på min lista över saker som ska fixas när jag får några minuter över. Att vara strukturerad och ordningssam är det som gör att mitt liv går ihop.Som sagt är jag inte såhär extrem att jag inte tycker om överraskningar, tvärtom så gillar jag konstigt nog överraskningar.

 

Jag antar att jag inte är ensam om att ha ett kontrollbehov, vet att flera av mina vänner har det. Man blir kanske som man umgås hehe. Nu är det ju relativt snart dags för ett nytt år och jag tycker att det är lika roligt varje år när januari kommer för det innebär att det är dags att köpa en ny kalender, har faktiskt redan tittat ut en kandidat för den ärofyllda uppgiften att hålla koll på mitt liv (okej det lät kanske lite nördigt men det är sant haha).  

 

Nu ska jag sluta nörda ner mig i kalendrar och kontrollbehov och fortsätta plugga. 

 

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag

 

http://www.veckorevyn.com/LOL/19-saker-som-bara-vi-med-kontrollbehov-kanner-igen

Av Caroline - 4 december 2014 12:00

Läget i den svenska politiken är allt annat än stabilt. Budgeten blir underkänd, nyval är på tapeten och allt är allmänt osäkert. Med tanke på allt som pågår, både i Sverige och på andra ställen runt om i världen, så är detta det sista vi behöver. Vi behöver ha en stabil regering som verkligen har det svenska folkets förtroende och som inte är rädda för att se saker ur ett annat perspektiv utan som är beredda att ta lite risker.


Jag tycker att det är väldigt intressant med politik och ett tag var jag lite sugen på att engagera mig. Jag tycker att det är väldigt viktigt att ha en åsikt, att bry sig. Det är trots allt vårt eget land vi pratar om och om de människor som ska ha sista ordet om en hel del saker i våra liv.


Vid nyval riskerar ju Löven och hans parti att förlora och jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dem om det skulle hända. Tänk att ha blivit så glad i september som jag antar att de blev för att sedan i mars bara bli helt nedslagna och ersatta. Det är ju svårt att säga hur det kommer bli men jag hoppas att det löser sig och att det i slutändan blir bra, oavsett om vi får en röd-grön eller blå regering.  

Av Caroline - 4 december 2014 09:38

Duschat, check!
Ätit frukost,
check!
Svarat på dagens mejl, check! 

 

Då är jag redo att köra igång ytterligare en pluggdag. Ska fortsätta repetera seminarier och hoppas att något fastnar. Kan ju säga att skatterätt är allt annat än lätt. Dessutom är det väldigt mycket men skam den som ger sig, detta ska också gå. 

 

Till något helt annat, så gulligt gårdagens "Bonde söker fru" var. Jag har väldigt lätt för att känna saker, trots att det inte handlar om mig, så jag satt med tårar i ögonen när de fick beskedet att de inte blev valda men samtidigt satt jag med stort leende på läpparna eftersom man såg lyckan hos vissa efter att de funnit varandra. Så fint! Två par verkar ju vara par på riktigt men de andra två är inte lika säkra men vem vet vad framtiden har att erbjuda. 

 

Nu ska jag sätta igång med skatterätt, först ut är bestämmelser om fåmansföretag. 

 

Hoppas ni får en bra dag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards