Carrolajsa

Alla inlägg den 25 december 2014

Av Caroline - 25 december 2014 22:00

Idag har jag suttit vid skrivbordet i princip hela dagen. Har läst, skrivit och tänkt så in i ;)
Nu sitter jag dock i soffan framför ett avsnitt av O.C Jag fick tre boxar i julklapp och trots att det är en ganska gammal serie har jag inte sett den. Så nu sitter jag här och gråter, har väldigt nära till gråt när det gäller människor som är utsatta och som känner sig oönskade.
Idag ska jag försöka somna tidigt för imorgon blir det jobb hela eftermiddagen/kvällen.

Hoppas ni har haft en bra juldag!

Av Caroline - 25 december 2014 16:25

Jag måste ha varit riktigt snäll i år för jag fick en massa fina julklappar. Det blev en del saker som är användbara i köket, lite kläder, pengar, inredningsdetaljer, smycken, filmer, hudprodukter, musikalbiljett, ja en väldig blandning som speglar min personlighet väldigt bra.


Jag fick ett par saker som är kopplat till välgörenhet och det tycker jag verkligen om. Julen är en mysig högtid men också väldigt mycket fokus på julklappar och pengar vilket jag tycker är synd. Visst är det kul att få presenter men julen handlar om så mycket mer. Jag får alltid lite ont i hjärtat när jag tänker på alla personer som tvingas sitta ensamma, människor som inte har en familj eller vars familj väljer att inte träffa dem. Ingen borde vara ensam utan alla borde få känna kärlek och omtanke, varje dag hela året om. Min förhoppning inför framtiden är att kunna hjälpa några av de här människorna, min dröm är att ordna ett stort julfirande för människor som annars kanske inte hade kunnat fira jul. En dröm som kräver mycket arbete men å andra sidan är det väl därför man drömmer, drömmer om att uppnå något som man har jobbat hårt och länge för.    


 
Detta är några av julens klappar :) 


           






Av Caroline - 25 december 2014 09:21

Jag ser det snöar, jag ser det snöar… Så kom även snön till Skåne, marken är helt vit och snön yr. Jag är inget fan av snö men det är lite mysigt att titta ut när allting är vitt men jag vill helst inte gå ut i det hehe. Jag har dock inte planerat att gå ut idag utan ska sitta inne och skriva på min uppsats hela dagen.


Vi hade en trevlig kväll igår med god mat (jag är dock inget stort fan av julmat), skratt, sång och massa julklappar. Igår firade jag tillsammans med mina syskon, pappa, farmor och farfar. De senaste åren har några av oss, speciellt jag, syster och farmor, avslutat kvällen med att gå på midnattsmässa eftersom kören brukar vara med och sjunga. Jag är inte med i kören längre men igår slutade det med att jag var med och sjöng ändå. Jag åkte egentligen bara dit för att lyssna men körledaren frågade om jag ville vara med. Det var massa folk i kyrkan och det blev ett väldigt trevligt slut på kvällen med massa trevliga människor och hög mysfaktor.


Hoppas att ni som firade jul hade ett trevligt julfirande och jag hoppas att ni som inte firade jul hade en väldigt trevlig kväll, oavsett vad ni gjorde <3  


 
Jag måste ha varit väldigt snäll i år med tanke på hur många klappar jag fick ;) 


Underhållning av hög kvalité när fantastiske Peter Jöback sjöng. 



     
Det är inte ofta man träffar denne stilige unge man (min bror) så det var väldigt mysigt att få en liten pratstund med honom <3 
   


 


 
Traditionella Kalle Anka...

     


           


Jag och min kära syster <3       




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards