Carrolajsa

Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Caroline - 30 oktober 2016 16:27

Igår var jag som sagt i Luxemburg. Av någon anledning har jag velat åka dit i flera år (vet dock inte riktigt varför...?) så jag kände att igår var det perfekta tillfället. Jag åkte hemifrån tidigt eftersom det tog en bra stund att åka dit men jag är morgonpigg så det var inga problem. När man reser själv kan det bli lite långtråkigt ibland men är van vid det här laget så jag vet hur jag ska roa mig själv. Jag sov lite, pluggade och satt och tittade ut en stund. Miljön på ställena jag passerade var helt fantastisk, var nästan värt pengarna att bara åka tåg igenom dessa städer. 

 

Väl framme lyckades jag leta mig fram till resans mål: European Court of Justice. EU-domstolen ligger i Luxemburg så det kändes självklart att åka och titta på den. Det var kul att se den byggnad där så många av de rättsfall jag har läst faktiskt har avgjorts. Efter det gick jag in till stan igen och strosade runt. Besökte en kyrka, lite butiker och gick bara och njöt av miljön. Jag bestämde mig även för att ta en sådan "Hop-on, hop-off" buss för att försäkra mig om att jag inte missade något. Avslutade dagen med middag innan jag åkte hemåt igen. Även om det var en låg resa och kändes lite ensamt emellanåt är jag ändå glad att jag åkte, fick en fin dag i ett nytt land som jag alltid har velat besöka. Det gäller att ta vara på chanserna man får.


 
European Court of Justice 

                     

 

    Det första jag såg när jag klev av tåget var en annons för Vapiano. Snacka om att jag blev glad och 

det första jag tänkte var att hoppas jag lyckas hitta en av restaurangerna. Det första jag såg när jag kom ut från 

stationen var: Vapiano. Har varit sugen på en riktigt god pasta ända sedan jag kom till Belgien så var så glad 

att jag fick äta "riktig" mat igår. Vapiano är ju ganska dyrt men det var värt det, var så himla gott! 


Av Caroline - 30 oktober 2016 09:57

God morgon!

Då var det söndag, veckorna går så himla fort. Hade en trevlig dag i Luxemburg igår men tänkte berätta mer om det senare. Idag blir det plugg hela dagen. Har massvis med saker att ta itu med. Även i Belgien ställde man om klockan under natten till idag. På ett sätt tycker jag att hela grejen med att ställa om klockan är onödigt men nu är det som det är och det innebar att jag vakande tidigt och innan klockan var nio hade jag hunnit äta frukost, städa hela rummet väldigt noggrant och duscha, då känns det helt okej med omställning av klockan ;)

Nu ska jag återgå till min text om rasism. Hoppas ni får en trevlig söndag, kram!

Sneak peak från gårdagens utflykt ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards