Carrolajsa

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Caroline - 24 oktober 2016 22:29

God kväll!

Här övas det för fullt inför morgondagens presentation. Stora delar av dagen har jag och min presentationspartner övat ihop för att få till allt. Utöver det har det också blivit läsning.

Nu längtar jag dock till sägnen för sov inte alls mycket natten till idag. Av någon anledning var det helt omöjligt...

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 24 oktober 2016 15:45


Känner hög igenkänningsfaktor när jag ser på den här bilden hehe. Det var kanske inte "best friend" och det var inte en "ugly" person heller utan det hela utspelade sig på en bar i Kenya under mitt första besök i landet. Det var jättemycket folk ute den kvällen så det var verkligen fullproppat på dansgolvet. Jag och mina fyra vänner från Holland dansade glatt med ett gäng afrikaner. Efter en stund kom det en kille bakifrån och började dansa med mig och i början var det inga problem. Efter ett tag tyckte jag dock att det blev lite för mycket så vi trängde oss igenom folkmassan till en annan plats på golvet. Killen följde dock efter och hur vi än gjorde blev vi inte av med honom. Vi sade att vi inte ville, vi förklarade att jag hade pojkvän (vilket var helt sant) men inget hjälpte. Tillslut säger en av mina vänner att jag är förlovad men inte ens det hjälpte, då tillägger hon: förlovad, med mig. Hans ansiktsuttryck var priceless haha. Homosexualitet är inte helt accepterat i Kenya utan ganska tabubelagt och något som den här killen uppenbarligen inte var bekväm med. Vi lyckades dock med vad vi ville för vi slapp honom resten av kvällen hehe. Som det kan gå ;)     



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards