Carrolajsa

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Caroline - 26 oktober 2016 10:15

I många år har jag döljt delar av mitt riktiga jag för att tillfredsställa andra. Får man ständigt höra kommentarer om saker man säger, intressen man har eller hur man ser ut så sätter det spår. På grund av detta har jag "missat" en del saker under mina år som barn/ungdom. Det hela kom dock till en punkt då jag insåg att det spelar ingen roll vad jag gör, säger eller tycker om, folk kommer ändå fortsätta klaga. Jag bestämde mig där och då för att bry mig om vad jag själv vill och inte vad andra tycker att jag borde vilja. Självklart kommer känslan fram lite då och då, att man inte duger eller att man borde vara på ett annat sätt men det gäller att kämpa mot den. Jag har som mål här i livet att aldrig ångra något, att aldrig tänka "tänk om...". Det är bättre att göra och kanske ångra sig efteråt än att inte göra och ångra sig för det. Har man gjort det vet man åtminstone vad man har att ångra, det gör man inte om man inte gjorde det.

 

Idag är jag 24 år och har hunnit med en hel del i mitt liv. Som 19-åring uppfyllde jag en av mina största drömmar i livet genom att göra en resa till Kenya. För tillfället uppfyller jag ännu en dröm, att bo utomlands. Jag får ständigt nya drömmar och jobbar för att uppfylla dem. Allt får ta sin tid men det viktiga är att aldrig sluta drömma och att aldrig sluta kämpa. Det låter klyschigt men ingen dröm är för stor, den som sätter gränser är du. Vissa saker kanske är svåra att genomföra (typ som att jag gärna vill till rymden) men är man bara lite kreativ kan man kanske komma på sätt som får en att vara med om en upplevelse som liknar det man egentligen vill göra. Sätt inte gränser utan se möjligheterna, tro mig du kommer må så mycket bättre! 

 

 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards