Carrolajsa

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Caroline - 5 oktober 2016 21:10

  Den här bilden ser ganska trevlig ut tycker jag, en bild på en cykel precis vid vattnet. Skenet bedrar dock... I Gent är cykel ett väldigt vanligt transportmedel och det är väldigt lätt att hyra en cykel här. Jag föredrar egentligen att gå men då många av mina vänner här skulle ha cykel tänkte jag att det var lika bra att jag också skaffade en så att jag kunde ha följe med dem, dock fick jag igen för att jag "föll för grupptrycket". Jag hämtade min cykel på uthyrningsstället idag och tänkte cykla till en affär och köpa en bok till en av mina kurser. Jag börjar cykla och förstår snabbt att det inte finns vanliga bromsar på cykeln utan bara handbromsar. Jag sätter händerna på bromsarna, redo att bromsa, då jag närmar mig en backe. Jag känner dock att den ena handbromsen inte går att trycka in och den andra är inte tillräckligt stark för att ensam stanna cykeln så vips vad det är ligger jag på gatan. Som tur var hann jag inse att jag kommer trilla så jag hann hålla emot så att jag inte slog huvudet i marken men i princip alla andra delar av kroppen slog jag. Det verkade dock inte bli några skador på cykeln vilket var bra för jag behöver inte extra kostnader... Jag fick dock ett antal skrubbsår och slog ena armen ganska rejält. Den är inte bruten men den har fått sig en riktig törn så det gör ont vid minsta rörelse. Det dumma är att efteråt fungerade bromsen som den skall så jag vet verkligen inte vad som hände, den måste ha hakat upp sig eller något... Förhoppningsvis går smärtan över inom ett par dagar och det kunde ju varit värre än vad det är. Om den inte går över får jag gå till läkaren, har hört att det ska finnas en snygg läkare hos "studentläkarna" så det kanske inte är så dumt att gå dit ;) 


Nu ska jag försöka koppla bort smärtan och plugga lite till innan det blir sängen. Hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag har haft, hehe. Kram! 


Några av mina skrapsår. Den "konstigaste skadan är nog mitt svullna lillfinger,

det är det nedersta av fingrarna på bilden. Fingerspetsen är typ dubbelt så tjock

mot vad den brukar vara men där är inga skrapmärken eller

något så den har antagligen bara fått sig en smäll,

ser dock mycket märkligt ut och känns obehagligt. Så kan det gå...


  

Av Caroline - 5 oktober 2016 08:49

God morgon!

Det blev bio för vår del igår, dock började den inte förrän 22.30 så vi var hemma lite över 1, kan ju säga att jag är lagom trött idag hehe. Jag har dock inga lektioner idag men desto mer annat att göra. Har ett möte nu på morgonen och sedan ska jag uträtta några ärenden innan jag tar tag i den massiva högen av plugg.

Det var mina planer för dagen, hoppas ni får en bra dag. Kram!

Gårdagens film, den var faktiskt bättre än jag väntat mig. Den var riktigt spännande vid ett flertal gånger men också söt och lite sorglig.

Morgonens utsikt under tiden jag diskade, inte illa ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards