Carrolajsa

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Caroline - 3 oktober 2016 12:32


Nu har jag (i princip) bestämt mig för vilka kurser jag ska läsa här i Belgien. Det har dock inte varit lätt för det finns så mycket intressant att läsa om. Utöver det försöker jag även tänka lite ”taktiskt” inför framtiden, med andra ord vill jag inte ha en alltför smal utbildning utan jag vill ha en viss bredd så att jag inte stänger eventuella dörrar. Jag är dock medveten om att det inte är kört för min del att jobba med fastighetsrätt bara för att jag inte läser entreprenadrätt på universitetet. Mycket kan man lära sig när man arbetar och sedan finns det även kurser man kan gå, utanför universitetets värld. Nu när jag har googlat runt lite under min kamp för att välja kurser kom jag i kontakt med ett företag som anordnar kurser i bland annat entreprenadjuridik. Jag tror att det är viktigt att hela tiden fortbilda sig, kanske speciellt inom juridik eftersom det är ett så pass dynamiskt ämne. Lagar och förordningar ändras hela tiden och inom vissa områden finns dessutom utbredd sedvanerätt som man måste beakta. Just nu har jag inte tid att läsa ytterligare kurser men det kan vara bra att ha i åtanke inför framtiden att det finns företag som erbjuder den här typen av tjänster, det är ju alltid kul att lära sig nya saker!   



   

Med inspiration från och tillsammans med http://www.wa-advokat.se/sv/kurser-entrepenadjuridik.html

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards