Carrolajsa

Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Caroline - 14 oktober 2016 21:53

Då var två av fem presentationer genomförda. Det kändes lite bättre idag jämfört med igår så det var skönt (snarare gav dagens professor ett mer nöjt intryck än gårdagens), idag var det i mitt "huvudfokus", mänskliga rättigheter, så det kändes extra skönt. 


Efter lektionen gick jag en sväng på stan. Jag hamnade på Primark och där stannade jag i typ tre timmar hehe. Det kan vara himla tråkigt att gå själv men ibland är det ganska skönt att gå själv på stan om man behöver något speciellt. Det är ingen som stressar en, vill jag prova samma tröja tre gånger för att vara säker så kan jag göra det. 


Efter shoppingturen gick jag hem och hämtade tvätten och gick till en "tvättbutik" eller vad man ska kalla det. En lokal med flera tvättmaskiner och torktumlare där man bara stoppar pengar i maskinen för att tvätta (ja vi betalar för att tvätta...). Mellan maskinerna blev det handling av mat och nu har jag pluggat en stund. Har lite saker att fixa innan jag kan hålla kväll men sedan hoppas jag på en god natts sömn. Vanligtvis tycker min hjärna att det är en bra idé att försöka lösa hela världens problem vid 23-24 på kvällen men någon gång måste det ju vända ;) 


Hoppas ni har en trevlig fredagskväll, kram! 


 
Två stora papperspåsar... det ser dock "värre" ut än vad det är. Eftersom att jag bara fick ha med mig 23 kg hit på planet fick jag prioritera det viktigaste. Saker såsom vinterjacka, höstskor,filt mm fick inte komma med så det har jag inhandlat idag. Jag bryr mig verkligen inte om märken utan tycker att Primark är helt perfekt. Kvalitén kan kanske diskuteras (för att inte tala om vart produkterna är gjorda men det är samma som i flera andra butiker) men det som jag har handlat där tidigare har varit väldigt bra tycker jag.


  Som sagt betalar vi för att tvätta. Stället där jag tvättade tillhör inte huset där jag bor men även i huset där jag bor betalar vi för att få tvätta, 4 euro per maskin för att vara exakt. Kommer vara pank innan jag åker härifrån. Den här månaden har jag betalat två hyror, köksartiklar, böcker, mat, en resa till Polen... Det är inte billigt att åka på utbyte men det är en ack så trevlig upplevelse så jag bryr mig faktiskt inte så mycket om pengarna. Så länge man har pengar hela månaden så löser allt sig. Jag tycker ekonomi är väldigt viktigt och jag är ekonomisk av mig men jag försöker att få mig själv att tänka att man lever bara en gång. Det betyder verkligen inte att jag tycker att man ska slösa men ibland måste man unna sig saker för att krydda till livet. Det är ju inte lönt att ha massa pengar på kontot om man inte trivs med sitt liv...




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards