Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Tacksam

Av Caroline - 16 oktober 2014 19:00

Jag har precis kommit hem efter att ha haft ett föredrag där jag delade med mig av mina upplevelser från mina resor till Kenya. Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men jag älskar verkligen att vara ute och prata! Dessutom är jag enormt tacksam för det stöd och intresse som människor visar för det arbete vi gör. Just nu har vi tre projekt igång och förhoppningsvis blir det fler. Men utan stöd från folk hade vi inte kunnat hjälpa barnen så STORT TACK!

 
 
Ingen bild

Elin

16 oktober 2014 19:50

Hejsan Carro! Det är väldigt svårt att få tag på någon som fått AB på ujik tentan men jag råkade komma i på denna blogg och såg att du har lyckats med det! Jag har sökt till våren och är ganska nervörs inför tentan, därmed har jag några frågor om kursen och hoppas du har tid över att svara :) Jag går just nu 5:e terminen på rättsvetenskapliga programmet och har alltså en del juridik bakom mig, jag har dock insett att jag älskar juridik så pass mycket att jag är villig att läsa 4,5 år till för att få en jur.kand examen. Jag har läst djupgående inom dem flesta rättsområden (avtalsrätt, fodringsrätt, skadeståndsrätt, försäkringsrätt, marknadsrätt, immaterialrätt, familjerätt mm). Jag tänkte kolla med dig om du hade läst juridik innan du gav dig på ujiken? Tror du att det kommer underlätta MYCKET att jag har läst så pass mycket juridik innan eller är det många som har läst juridik på högskolenivå som väljer att läsa ujik? Jag ska skriva c-uppsats till våren men kommer prioritera ujiken mer än uppsatsen för jag vill verkligen få en utav de 20 bästa resultaten. Jag hade tänk att ta ut min examen och söka till ujiken hösten 2015 men känner att jag har så pass mycket kunskap att jag ska söka nu till våren. Tycker du att jag borde satsa nu till våren då jag skriver c-uppsats eller är kursen så pass krävande att jag borde vänta till hösten?:) Förlåt om du tycker att jag är jobbig men vore skönt att höra hur kursen är utav en som faktiskt lyckats så bra som dig!

Caroline

17 oktober 2014 09:31

Hej! Du är absolut inte jobbig utan jag svarar gärna på frågor om du känner att det hjälper.
Innan jag började på ujiken hade jag bara läst en termin rättskunskap på gymnasiet och den gav inte särskilt mycket så jag skulle inte säga att jag hade några förkunskaper när jag började läsa ujik. Jag tror inte heller att majoriteten som läser ujik har bred kunskap inom juridik sedan innan.
Det är en krävande kurs men du verkar ha en hel del kunskap och intresse och dessutom tror jag den går på halvfart på våren så jag tror att du kommer klara det. För min del gick det åt en hel del timmar för att plugga men återigen hade jag ingen direkt förkunskap.Känner du att du vill köra redan till våren så tycker jag att du ska göra det.

Hoppas detta var svar på dina frågor och om du undrar mer får du gärna höra av dig igen, här eller på carro.-92@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards