Carrolajsa

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Caroline - 31 oktober 2014 23:54

Äntligen lite ledighet! Jag har pluggat hårt de senaste två månaderna, nästan så hårt att jag har mått fysiskt dåligt. Det har inte bara varit skolan som tagit på mig utan lite personliga saker också men inte tillräckligt för att man inte ska klara det. Hur som helst är det skönt med lite ledighet. Vi är lediga tre dagarna, fredag-söndag. Tanken var att jag skulle till Stockholm den här helgen men det blev inte av att jag bokade men det gör inte så mycket för jag fick andra planer. Idag har jag städat, fixat med tvätt, diskat, tittat på film -ja tagit det lugnt helt enkelt. Nu ikväll var en av mina bästa vänner här och vi har lagat mat, skrattat en massa, pratat igenom livets stora frågor och tittat film. Väldigt mysigt och precis vad jag behövde.

Nu är det dock dags att försöka sova. Fick inte många timmars sömn mellan igår och idag för det enda som cirkulerade i mitt huvud var tentafrågorna, som vanligt.

Hoppas att ni har haft en trevlig fredag <3

Kladdat har vi också gjort men gott blev det ;)

Av Caroline - 31 oktober 2014 01:05

Då var tentan skriven. Vet inte riktigt hur det gick... Man kan aldrig vara säker och det här var en klurig tenta och vi var många som kände att frågorna inte riktigt speglade det vi har behandlat under kursens gång. Nu väntar ca 3 veckors lång väntan innan resultatet kommer, jobbig väntan. Men men, så är det.

Kvällen, eller ja vad som var kvar av den efter tentan, har jag spenderat med min syster. Vi har snackat en massa, tittat på bilder och skrattat. Precis vad man behöver efter en krafturladdning i form av tenta. Nu ska jag dock försöka sova och hoppas på att inte drömma om LVM, LOU, PBL och allt annat som jag har kämpat med ikväll ;)
Hoppas att ni har haft en riktigt bra torsdag <3

Ganska fullproppat bord i tentasalen, tur att det fanns ett golv där man kunde förvara en del av sakerna ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards