Carrolajsa

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Caroline - 11 oktober 2014 19:41

Idag är det äntligen säsongspremiär av Downton Abbey. Det är inte ofta jag tittar på tv men den här serien är ett måste för mig. Ska bli intressant att se om jag orkar hålla mig vaken... Det börjar 21.30 så det är ju inte sent men på senaste tiden blir jag trött väldigt tidigt på kvällarna, vissa dagar hade jag kunnat gå och lägga mig vid 20. Jag sover gansak dåligt också, tar ett tag innan jag somnar och sen vaknar jag tidigt och kan inte somna om. Men jag lyckades hålla mig vaken en stund igår för jag skrev lite med min pojkvän som är i Kanada. På grund av tidsskillnad och det faktum att han verkar ha mycket att göra kan vi inte höras så mycket så när man har chansen måste man ta den. Så eftersom jag lyckades hålla mig vaken igår ska jag väl lyckas idag också ;) 
Hoppas ni har en trevlig lördag! 



Av Caroline - 11 oktober 2014 12:00

Idag är det internationella flickdagen. Jag anser att alla är lika värda, oavsett kön. Jag tycker inte att man ska delas in i olika fack eller få olika förväntningar på sig bara för att man är flicka/pojke. Tyvärr är det så det är på många håll här i världen. En del människor anser att man måste vara på ett visst sätt om man är av ett visst kön. Detta kan vara allt från att tjejer inte får gå i skolan till att pojkar inte kan leka med dockor. Det är vida känt att tjejer i många sammanhang är mer utsatta än killar, på många sätt. Min förhoppning inför framtiden är att alla ska leva på lika villkor, detta kommer dock inte hända av sig själv. Vi måste alla hjälpas åt och göra världen till en bättre plats för oss alla! Så till alla flickor där ute, stå upp för era tankar och åsikter, var er själva och kämpa. Er tid kommer och ni är lika mycket värda som pojkar! 

Av Caroline - 11 oktober 2014 12:00

Att testa nya saker är så vikigt! Det är vikigt för din utveckling och för din självkänsla. Även om man är rädd för något måste man möta rädslan och testa ändå. Oavsett hur obehagligt och jobbigt det känns så måste man ta steget. Ta steget ut i det okända och testa på. Det kommer bli fel, det kommer vara jobbigt men det blir bättre. När du har testat tillräckligt många gånger kommer det kännas lättare och du kommer känna dig starkare. Känslan av att du har klarat av något som du inte trodde kommer kännas så skön och det kommer kännas värt den jobbiga resan.


Under hela min uppväxt har jag varit blyg. Jag hatade att stå i centrum; att prata inför andra och att ta kontakt tyckte jag var superjobbigt. Jag blev alltid så himla nervös, för minsta lilla. Den här osäkerheten har ofta en koppling till dålig självkänsla och dåligt självförtroende, i mitt fall har det berott väldigt mycket på det. Men jag har sakta jobbat mig ur detta. Jag blir fortfarande nervös men nu tycker jag att det är kul att prata inför andra och jag har inte problem med att ta kontakt med nya människor i den utsträckningen som jag hade innan. För mig har det handlat om att ta små steg men framförallt att ha mycket vilja. Jag har mål här i livet och för att nå dem måste jag komma över vissa saker. Jag måste komma över alla de spärrar som både jag och andra har satt upp för mig sedan jag var liten. Jag måste intala mig själv att jag kan och att jag ska. Den enda som kan stoppa mig är jag själv och det får inte hända.


Så ta det från en som vet, det är jobbigt att göra saker man känner sig obekväm med men man måste. För sin egen skull måste man ta det steget och testa. Testa, gör och njut. Njut av att du kan och att du gör, var stolt över att du vågar. Var stolt över att du är du!   



Ibland kan man bli förvånad över hur mycket man har missat, bara för att man har stannat vid det man vet istället för det man kanske skulle vilja veta.   



Av Caroline - 11 oktober 2014 08:37

God morgon!
Gårdagen började sådär för mig, jag vaknade med huvudvärk och annat och kände mig inte alls pigg på något. Det blev dock bättre under dagen. Jag överlevde seminariet, sedan blev det lite plugg, en löprunda och jag avslutade kvällen med en trevlig middag ute.

Idag är det lördag och på dagens schema står plugg. Tentan börjar närma sig så snart är det dags att lägga in den där extra växeln.
Hoppas ni får en bra dag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards