Carrolajsa

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Caroline - 30 oktober 2014 10:50

Idag är dagen med stort D, tentadag. Enligt mig är det hemskt att skriva tenta. På 5 timmar ska man visa vad man har lärt sig under 2 månader. Det enda man kan göra är att skriva, skriva och skriva och hoppas på att examinatorn inte har ställt en alltför elak fråga. För oavsett hur mycket man har pluggat så handlar det om att ha lite tur också. Allt vi har lärt oss kommer inte komma utan man får hoppas att det man har extra bra koll på faktiskt kommer.

Jag har tillbringat morgonen med att äta en stadig frukost, gått en lång promenad, kollat upp lite saker inför tentan som jag har legat och tänkt på under natten och tittat på ett avsnitt av min favoritserie "the practice".
Nu ska jag för femtioelfte gången kolla så att jag har allt med mig och sedan blir det till att bege sig till bussen. Vi skriver mellan 14 och 19 så det blir en lång dag.

Hoppas ni får en dra dag, kram!

Det var en väldigt fin morgon med starkt lysande sol :)

Vi får ha med oss i princip allt material till tentan och det är en del...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards