Carrolajsa

Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Caroline - 25 oktober 2014 20:59

Hela dagen idag har gått åt till att plugga. Det gäller att göra allt man kan för att känna sig förberedd. Jag har bland annat gått igenom mina anteckningar och jag förstår inte hur kan kan anteckna så mycket på typ 1,5 månad... Jag har lite kvar att göra ikväll innan jag avslutar för idag.

Hoppas ni har en bra lördag <3

Det här är det material vi ska plugga på inför tenta. Mängden material känns inte så orimlig, däremot känns det nästan orimligt att de vill att vi ska få ner allt på papper på bara 5 timmar. Tiden är alltid så jobbig när man skriver, man känner aldrig att man har tillräckligt och sällan är det kunskaperna som sviker utan skrivtiden är för kort. Men det är bara till att finna sig i det och skriva så att pennan glöder ;)

Tog faktiskt en kort promenad innan i höstrusket också. Vattnet plaskade under fötterna och löven yrde omkring.

Av Caroline - 25 oktober 2014 09:35

Regnet vräker ner utanför fönstret och jag fryser. Känns som att det är lika bra att vänja sig för sådär kommer det vara nu i några månader. Som tur är ska jag inte gå ut idag utan sitta inne och plugga hela dagen. Ljusen är tända, elementet på och jag har tagit på mig massa sköna kläder för att se till så att jag inte fryser. Tanken idag är att jag ska gå igenom de sista extentorna och sedan blir det nog till att plugga på mina anteckningar.

Hoppas ni får en riktigt bra lördag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards