Carrolajsa

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Caroline - 22 oktober 2014 22:33

Nu ikväll var jag och lyssnade på en debatt om surrogatmödraskap, också kallat värdmoder. Det är ett väldigt intressant ämne tycker jag men också väldigt svårt. Det för väldigt många svåra frågor med sig och ett väldigt problemfyllt genomförande. På ena sidan står ett par som väldigt gärna vill få barn men inte kan och på andra sidan står kvinnor som kan men som inte alltid kanske vill föda ett barn till någon annan men som av en eller annan anledning känner sig tvingade. Och mitt i allt finns barnet, eller ja det önskade barnet.
Jag tycker kanske inte att det är helt orimligt att det skulle finnas men om det ska finnas så krävs det att man tänker igenom allt väldigt noga och ser till alla olika aspekter, vilket är väldigt svårt, kanske rentav omöjligt...

Med i debatten var bland annat den kände advokaten Claes Borgström, riksdagsledamoten Barbro Westerholm och lagmannen Pia Johansson.

Jag och min kompis jag gick med började diskutera det hela och kom också in på ämnet konstgjord livmoder och att skaffa barn som homosexuell, väldigt intressanta samtalsämnen men vi konstaterade att vi inte var så insatta. Jag tycker över lag att sådana här diskussioner är väldigt intressanta och skulle väldigt gärna lära mig mer om det. Det får dock bli en annan dag för nu ska jag snart krypa till sängs efter en lång dag.
Hoppas ni har haft en bra onsdag <3

Av Caroline - 22 oktober 2014 12:18

Hej!
Under ett par veckor har församlingen jag är med i samlat in kläder och annat till hemlösa och andra behövande nu inför vintern. Vi fick in en hel del och jag hade lovat att transportera det till diakonicentralen som skulle få det. Sagt och gjort så nu vet vi att en hel del människor kommer kunna hålla värmen i vinter. Jag pratade med en av killarna som jobbar där och han sade att behovet var väldigt stort. De har fler besökare än vad de egentligen kan hjälpa och förrådet av varma kläder var nästan slut så vår insats var väldigt välkommen.

Jag har också varit på delkursens sista seminarie så nu är det avklarat och det är full fokus på tentan.
Idag blir det plugg på skolan och lite senare ska jag möta upp en vän och gå och lyssna på en debatt om surrogatmödraskap vilket ska bli mycket intressant.

Hoppas ni får en bra dag <3

Det här var insamlingen; massa jackor, koftor och annat varmt. Så bra!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards