Carrolajsa

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Caroline - 14 oktober 2014 22:36

Idag borde jag nog ha köpt en trisslott för jag har verkligen haft tur. Jag välte nästan ut hela min mugg med vatten men som tur var kom det bara lite, jag trillade nästan i trappan (min fot vek sig men jag återfick balansen ganska snabbt), jag mosade nästan min tå med cyckelstödet och jag petade mig nästan i ögat med mascaraborsten. Tänk om jag inte "nästan" hade gjort detta, då hade jag nog inte mått så bra nu ;) Man kan sammanfatta det med att min kropp inte riktigt har samarbetat med mig idag. Haha, tror jag behöver sova.

Imorse var det gruppmöte som gällde och sen var det seminarie. Eftermiddagen och kvällen har jag ägnat åt att plugga.
Nu är jag dock helt slut så nu blir det sängen. God natt <3

Av Caroline - 14 oktober 2014 15:30


Det här var väldigt klokt sak. Jag tror att vissa saker händer av en anledning. Till exempel så fungerade inte min inloggning i skolan förra veckan när jag skulle skriva ut papper. Först kände jag bara blä, jag kände att det blev extrajobb för att jag visste att jag blev tvungen att cykla inom biblioteket hemma och skriva ut. Väl på biblioteket träffade jag två bekanta som jag inte har träffat på ett tag och stod och pratade med en av dem en stund så då var det precis som om det var meningen att jag skulle till biblioteket igår. Det kan ju vara en ren slump men ibland känns det som om det är något mer. Om inte annat kan man se det som en möjlighet att ändra saker och ting. Skulle till exempel ett förhållande ta slut kan man se det som ett tillfälle att jobba på sig själv, kommer man inte in på utbildningen man vill får man tänka om och skapa sig en ny dröm och får man inte jobbet man har sökt får man se det som en möjlighet att fortsätta utvecklas och kämpa vidare.

Så går något emot dig, tänk att det kan komma något annat bra ut från det.

 

     

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards