Carrolajsa

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Caroline - 17 oktober 2012 23:08

Är precis hemkommen efter en väldigt fin galakonsert i Lund. Det var en kör på nästan 600 personer( en av dem var min farmor och en av dem en bekant till mig), soloartister ( bland annat Sanna Nielsen), rolig konferencier och väldigt duktig dirigent och orkester såklart. Nu ska jag dock gå och lägga mig för det börjar kännas att man varit i full gång sedan 4.15 i morse. God natt och sov sött <3


   



Av Caroline - 17 oktober 2012 13:08

Igår när jag skulle sova fastnade jag framför programmet "Veckans brott", där Leif GW Persson är typ expert. Igår handlade det om ett av fallen som Thomas Quick dömdes för, om en kille som hette Yenon Levi. Quick, eller Sture Bergvall, är nu friad för detta, precis som i fyra andra fall där han från början erkände till mord. Jag är ju inte insatt i fallen men önskar att jag hade varit så jag kan ju inte uttala mig om han är skyldig eller inte men än så länge är han friad i 5 av 8 fall så det säger ju en del och jag har också hört intervjuer med anhöriga där de säger att Qick inte är skyldig. Visst har han begått brott och han var missbrukare av tunga mediciner och missbruket ska ha varit en betydande anlednig till att han sade att han hade begått morden som han nu är/har varit fälld för. När han "erkände" dessa mord innebar det att han fick uppmärksamhet och "blev någon" på Säter där han vårdades och han fick dessutom de tunga medicinerna som han "behövde", då han var missbrukare. Förhör och så som hölls i samband med det har visat sig vara tvivelaktiga och kanske inte gått helt rätt till. Allt detta för att få makt och för att han var beroende. Jag kan inte låta bli att tänka på hur det hade blivit om Quick hade fått annan slags hjälp, han hade kanske blivit frisk mycket tidigare, inte varit fälld för massa mord, de morden hade inte hunnit preskriberas och därmed eventuellt kunnat utredas och smärtan som Quick orsakade hos de anhöriga hade inte funnits. Många tänk om som man tyvärr inte kan göra något åt, mer än lära sig av... Det är ett väldigt intressant men samtidigt hemskt ämne men nu måste jag återgå till pluggandet, har lite familjerätt att läsa. Men detta ämne tål verkligen att tänka på, Quick är nog inte en så hemsk person som en del vill få honom till.

Av Caroline - 17 oktober 2012 13:03

Jag hade inte möjlighet att se matchen mellan Sverige och Tyskland igår men hörde lite rapporter från min syster och från andra håll och hade koll på att de låg under med 4 mål så när jag såg nu på morgonen att det blev 4-4 blev jag väldigt glad! Eftersom jag inte såg matchen har jag lite svårt att uttala mig om den men det var duktigt gjort att nå slutresultatet 4-4 :) Heja Sverige!

Av Caroline - 17 oktober 2012 12:54

Idag ska jag, tillsammans med kören jag är med i, åka och titta på en av alla de konserter som ingår i Lund Choral Festival. Vi ska på Galakonserten där det finns en enorm kör, dirigent och att antal soloartister. Jag tror att det kommer bli väldigt fint och mäktigt!


  Bilden är lånad från evenemang.se  

Av Caroline - 17 oktober 2012 10:05

Klockan är bara lite över 10 och jag har redan hunnit jobba, äta och läsa tidningen ;) Det är det bästa med att börja tidigt för man hinner med så mycket. Nu ska jag plugga hela dagen och ikväll vankas det konsert. Ha det fint <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards