Carrolajsa

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Caroline - 25 oktober 2012 23:09

Har precis varit ute en sväng med en vän och först var det fint väder, sedan regn, sedan MYCKET regn, lite hagel, blåst och SNÖ! Så vi gick igenom alla typer av väder och gissa om vi var kalla och blöta efter. Nu ska jag krypa ner under täcket och försöka tina upp. Imorgon blir det jobb och sedan konsert. God natt <3


Av Caroline - 25 oktober 2012 16:13

Här pysslas det för fullt, jag förbereder mina manuskort inför imorgon :) 

Skulle egentligen sitta barnvakt nu ikväll men ena flickan har blivit sjuk så det blev tyvärr inget. Får se vad jag gör denna kväll istället. Nu måste jag fortsätta med mina kort så de blir klara. Ha det fint <3


 



Av Caroline - 25 oktober 2012 14:21

Det är en nyhet som jag tror de flesta har läst, att Prinsessan Madeleine och Herr Christopher O'Neill har förlovat sig :)

Jag gillar det svenska kungahuset och tycker att de gör ett bra jobb och även om man inte gör det så är ju förlovningar och bröllop alltid trevligt. Stort grattis till dem säger jag!


   Bilden är lånad från http://www.kungahuset.se/



Av Caroline - 25 oktober 2012 10:41

Sitter och förbereder mitt manus inför konserten imorgon och börjar nu känna hur nervositeten kommer krypande. Vi tror att det kommer komma en hel del folk och det är ju väldigt roligt men också lite nervöst för man vill ju att allt ska gå bra! Det är en välgörenhetskonsert där vi hoppas kunna samla in pengar till Svenska kyrkans internationella arbete. De två ämnena jag ska prata om är skolsituationen för barn i Sydsudan och jordbruksstöd i Etiopien. Det är väldigt viktiga ämne som kommer behandlas under kvällen så hoppas allt blir som vi vill :)
Nu måste jag fortsätta skriva och sedan ÖVA ÖVA ÖVA :)


Här kan man läsa lite om projekten om man vill:

http://svenskakyrkan.se/default.aspx?id=642145


Bilden kommer från Svenska kyrkans hemsida  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards