Carrolajsa

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Caroline - 4 oktober 2012 22:34

De senaste dagarna har jag tänkt gå och lägga mig i tid men det har hela tiden varit något annat som kommit i vägen så det är väl knappt lönt att säga det för jag vet redan att det inte blir tidigt... ;)
Aja, sova kan jag göra när jag blir gammal! Imorgon är det mycket som står på schemat så jag lär inte somna av att jag är uttråkad då åtminstone. Nu ska jag fixa lite saker, SEN blir det sängen. God natt <3

Av Caroline - 4 oktober 2012 17:23

Jag har precis läst klart Svinalängorna av Susanna Alakoski och det var verkligen en bra bok. Den handlar om en flicka som heter Leena, hon växer upp i Ystad med sina två bröder och deras alkoholiserade föräldrar. Den är skriven ur Leenas perspektiv och man får följa hennes kamp med alla känslor och tankar som barn har, speciellt barn som är i svåra situationer. Jag kan verkligen rekommendera den! Alltid när jag läser en bok så är det vissa citat som berör en extra mycket och som man kommer ihåg i detta fallet fanns det två sådana: "Gode Gud, om mitt hjärta brister, laga det med Karlssons klister" och "Pippi Långstrump hade rött hår på vår svartvita teve". Tänk om det hade varit så lätt, att varje gång man blir sårad kan man fixa det med Karlssons klister... På ett sätt är det dock bra att det inte går då det är kampen och lärdomen av det som händer som hjälper oss att växa och klara av utmaningarna vi stöter på... Det här med Pippis röda hår är en kommentar som beskriver både ett barns och vuxnas sätt att se på saker tycker jag, vi har fått höra en sak och då är det så även om vi inte sett det med egna ögon. Såklart så tänker inte alla så och människors medvetenhet och vilja att själv utforska saker ökar ju med åren men jag tror det finns en del sammanhang då det fortfarande är så.. Anyway, vill man läsa en bra och lite hemsk bok tycker jag att man ska läsa den här :)  


 

Av Caroline - 4 oktober 2012 12:09

Idag har jag fått en hel del gjort och klockan är bara 12 :) Jag har städat, diskat, pluggat och bakat kanelbullar nu när det är kanelbullens dag och allt ;) Nu tar jag det lite lugnt framför tv:n och sedan ska jag fortsätta plugga. 

Ät nu lagom med kanelbullar!  


 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards