Carrolajsa

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Caroline - 30 oktober 2012 19:16

Hemma igen efter en mycket trevlig och givande studiedag på Juridicum i Lund för oss som läser Ujik. Mycket trevlig personal och kurskamrater har jag träffat idag. Det började med två föreläsningar och sedan förberedelser i grupper i några timmar inför ett rättegångsspel som vi hade på eftermiddagen. Jag hamnade i gruppen som skulle försvara den tilltalade och vi gjorde hela "spelet" som om det vore på riktigt. Vi hade till och med en riktig domare som var med oss under hela dagen och sedan var hon även domare i "förhandlingarna". Nu ska jag plugga någon timme sedan blir det sängen. Är ganska trött efter den långa dagen men har lite att läsa så några timmar till får jag hålla mig uppe :)

Kramar <3

Av Caroline - 30 oktober 2012 07:40

Idag ska jag träffa en del av mina kurskamrater då vi har blivit inbjudna till Juridicum i Lund för föreläsning och annat trevligt. Det kommer vara full fart hela dagen med en hel del saker inplanerat så det är kul. Nu ska jag gå till bussen. Ha det fint idag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards