Carrolajsa

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Caroline - 8 oktober 2012 22:32

Nu ikväll såg jag en väldigt bra och gripande film. Den är baserad på en självbiografi och heter "En blomma i Afrikas öken". Den handlar om Waris Diries och hennes resa från Somalia till London. Ett problem som filmen behandlar är könsstympning, detta förfärliga ingrepp som ofantligt många flickor utsätts för världen över. Detta måste uppmärksammas mer tycker jag och Waris jobbar med detta i verkligheten också och boken och filmen är ett väldigt bra sätt att belysa detta på tycker jag! Så vill ni se en bra och viktig film, tycker jag att ni ska se denna.


 

Tv

Av Caroline - 8 oktober 2012 14:01

Jag har fastnat för en serie som heter Holby city, den går i lite mer än en timme varje vardag på tv. Jag brukar ta en paus i pluggandet och titta på det :) Den utspelar sig på ett sjukhus med allt vad det innebär. 


 

Repliken speglar kanske inte helt vad det handlar om ;) 



Av Caroline - 8 oktober 2012 09:34

Idag är det plugg som gäller hela dagen, har en del som ska hinnas med så det är lika bra att sätta igång direkt. Ha en bra dag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards