Carrolajsa

Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Caroline - 25 oktober 2015 19:31

God kväll! 

Jag har ägnat de senaste två dagarna åt att prata med mig själv. Låter konstigt men det är sant. Det är mycket lättare att komma ihåg saker om man säger/läser det högt så jag har haft små föreläsningar för mig själv där jag har berättat om olika utvecklingar genom historien. Har även spelat in mig själv för att kunna lyssna på det när jag inte kan läsa, typ som när jag diskar. Ju fler sinnen man använder desto bättre lär man sig fick jag höra av en klok lärare när jag var liten. Förutom att prata med mig själv har jag gjort en massa sammanfattningar och listor över olika saker så nu är snart hela hemmet fullt av papper med olika historiska utvecklingar. Känner att jag kan ganska mycket men har ett par saker till som ska falla på plats så det är skönt att jag har några pluggdagar kvar innan det är dags för den hemska muntan... Får typ rysningar bara jag hör ordet munta och har typ mardrömmar om dessa 15 minuter. Jag vet dock att det kommer sitta trevliga examinatorer på andra sidan dörren när det är dags att gå in så så länge jag får en bra fråga så hoppas jag att allt löser sig. Nu ska jag plugga en stund till sedan blir det sängen. Kände att den extra timmen kom lägligt, bortsett från mörkret men det får man väl leva med. 


Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards