Carrolajsa

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Caroline - 15 oktober 2015 15:15


Häromdagen när jag skulle ta tåget var där ett sällskap på samma perrong som skulle åka iväg på en liten resa. Den ene mannen fyllde år den dagen så hela grejen var en överraskning. Han hade fått reda på morgonen att de skulle iväg men inte vart utan bara att. Detta tyckte jag var väldigt fint gjort. Själv gillar jag överraskningar, eller ja vissa överraskningar. Jag är lite av ett kontroll freak så gillar att ha koll på läget men när det gäller mindre saker eller saker som inte påverkar alltför mycket av min tid gillar jag. En av de största överraskningar jag har varit med om var när min dåvarande pojkvän, en del av min familj samt två av mina närmsta vänner överraskade mig på flygplatsen när jag kom hem från Kenya. Jag anade ingenting utan de hade planerat det hela väldigt bra och jag blev så himla glad men också lite chokad.


En annan överraskning jag fått var när jag fick ett ”anonymt” blomsterbud inför en tenta. Det var min pojkvän som hade skickat det och det värmde i hjärtat ordentligt.


Det måste inte vara stora saker som kostar för att jag ska bli överraskad. Det kan handla om allt från ett oväntat meddelande till att man blir välkomnad med en fin middag när man kommer hem till någon.

Så mitt tips är att överraska någon idag, det kan vara något litet bara men jag tror att man kan få mycket i gengäld i form av glädje från den andra personen. Förutsatt att man inte vet att personen avskyr överraskningar hehe. Mer överraskningar åt folket!   

Av Caroline - 15 oktober 2015 07:56

God morgon!

Då var det torsdag igen, inte för att jag tycker att det känns som torsdag men men. Idag väntar föreläsningar, plugg samt en sväng på stan för att uträtta ett par ärende. Jag vet inte om det beror på kylan eller vad men det känns som att jag är på väg att bli sjuk igen, suck. Har varken tid eller lust till det. Får väl försöka kurera mig på bästa sätt så det inte bryter ut.

Nu börjar snart dagens föreläsning nummer ett, hoppas ni får en bra dag!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards