Carrolajsa

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Caroline - 12 oktober 2015 19:13


God kväll! 

Hoppas ni har haft en bra dag. Min har bara bestått av plugg. Har läst en massa samt börjat göra tidslinjer. När man har typ en miljon årtal, människor och principer att komma ihåg känns det som det bästa alternativet. Dock är jag sämst på att rita raka linjer så det är tur att ingen annan ska se mina tidslinjer hehe. Det är enormt mycket kunskap som ska komma in i min lilla hjärna så det gäller att öka förutsättningarna för att man ska lyckas. Jag ska fortsätta och plugga en stund till men sedan blir det sängen. Sov inte mycket i natt så hoppas att det blir lite fler timmar i natt. Fick beskedet innan om att skolan åter var öppen som tur var så imorgon blir det föreläsning igen. Hoppas ni får en trevlig kväll, kram! 



Idag lagades det lasagnette till middag. Var dock godare än vad det kanske ser ut att vara ;)



  

Av Caroline - 12 oktober 2015 12:27


Igår kväll fick jag ett meddelande om att det publicerats ett hot mot Lunds universitet som påminde väldigt mycket om det som skrevs i USA innan skolskjutningen. Detta ledde efter ett tag till att universitetet valde att hålla stängt idag. Man förstår ju varför de valde att ha stängt för om hotet mot all förmodan skulle vara riktigt hade det ju kunnat få allvarliga konsekvenser om vi gick dit. Personen som har gjort detta kan ju inte vara riktigt frisk eller har hen stora problem på något sätt. En liknande händelse inträffade när jag gick på gymnasiet. Jag satt på skolan när min mamma ringde och berättade att någon hade skrivit på nätet att man skulle akta sig för att gå till skolan för något kunde hända. Detta var inte så långt tid efter det hade skett en massaker i Tyskland tror jag det var. Detta visade sig vara ett skämt, väldigt kul. 


Hur som helst är det bara att acceptera läget och stanna hemma. Jag började dagen med en joggingtur och sedan har jag pluggat hela förmiddagen. Lagar mat just nu då jag måste börja fylla frysen med matlådor igen men resten av dagen kommer också bestå av plugg. Irriterande med hela den här inställda dagen är att vi förmodligen (och förhoppningsvis) kommer få lektionen ersatt och eftersom att det inte är så länge till tentan kommer det bli svårt att få in det i schemat. Jag hörde att det var omkring 60000 studenter och anställda som drabbades idag. 


Förhoppningsvis blir det skola igen imorgon så ordningen kan bli återställd. Nu är snart min mat klar och då blir det fortsatt plugg. Hoppas ni får en bra dag! 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards