Carrolajsa

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Caroline - 18 oktober 2015 20:37

God kväll!

Ytterligare en pluggdag börjar lida mot sitt slut. Har läst och repeterat hela dagen. Har kommit fram till att jag skulle behöva en hjärna till för det är så extremt mycket fakta som ska bankas in... Någon som har en jag kan få låna ett par dagar? 
Förutom att plugga har jag även lagat mat. Behöver fylla på frysen lite då och då för jag vill ha lite att välja mellan. Tycker inte om att äta samma mat flera dagar i rad. Idag blev det min variant av flygande Jacob. Varför jag kallar den min är för att jag brukar improvisera ihop lite. Till exempel så har jag quorn istället för kyckling, matlagningsgrädde istället för vanlig grädde, ingen banan, ja de har egentligen inte så många likheter hehe. I brist på roliga händelser i mitt liv tänkte jag dela med mig av receptet:


Jag tar en förpackning matlagningsgrädde och blandar det med sweet chilisås, kokos, ketchup, tomatpuré och kryddor. Samtidigt som jag gör detta steker jag quornbitarna och blandar det tillsammans med paprika och jordnötter i en form. När det är blandat häller jag över gräddblandningen och in i ugnen på 225 grader. Till detta serverar jag ris. Som ni hör är det kanske egentligen bara jordnötterna som är gemensamt med "riktig" flygande jacob men gott blir det ;) 


Nu ska jag fortsätta plugga en stund till innan det blir sängen. Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 



Blandningen redo för ugnen ;)


  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards