Carrolajsa

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Caroline - 11 oktober 2015 21:09

God kväll! 


Denna söndag har varit en lång dag. Jag har legat och läst hela dagen. Har nästan läst så mycket att jag inte vet vad jag har läst, men bara nästan. Har faktiskt tittat på prinsens dop också en liten stund. Det sammanföll med matlagning och diskning. Tittade inte på hela men det lilla jag såg var fint. De små prinsessorna var så söta! Och stackars lillprinsen grät en hel del. Kan inte vara lätt. Kunde inte ungå att lägga märke till hur extremt uttråkade vissa politiker såg ut att vara. Det var nästan så att man undrade varför de ens var där, känns onödigt att de får ta upp en plats när det ser ut som att de inte vill något annat än att sjunka ner genom jorden för att slippa det. Är man nu emot kungafamiljen kan man ju bara tänka på den familj som står där och ska döpa sitt lilla barn. Oavsett kungafamilj eller ej så är det faktiskt ett dop. Men det är ju inte min plats att säga till dem vad de ska göra. 

Nu ska jag plugga det sista och sedan väntar sängen. Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 

Av Caroline - 11 oktober 2015 15:45


I brist på händelser i mitt liv tänkte jag dela med mig av en bild jag hittade för ett tag sedan:

 

Det känns som att denna bild hade kunnat passa in på många personer, speciellt män. Texten är ju riktad till män av en anledning kanske? Jag vill inte vara fördomsfull men om jag utgår från mitt eget liv är det oftast män som tröttnar snabbast när man är ute och shoppar. Min pappa hatar att gå i affärer och har förmodligen suttit på alla bänkar som finns på de shoppingcenter som vi besökt under min uppväxt. Min pojkvän är inte heller något fan av att shoppa utan hade lätt kunnat följa texten ovan. Detsamma gäller en kollega till mig. Vi pratade om just det här i somras (tjejer och shopping) så när jag hittade den här bilden var han den första jag skickade den till. Vi var rörande överens om att det lätt kan vara hans taktik i framtiden hehe. Någon annan som känner igen sig? ;) 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards