Carrolajsa

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Caroline - 16 oktober 2015 10:15


Nu längre fram i höst vankas det uppsats. Poängmässigt motsvarar den halva terminen så det är en ganska stor uppgift. Ämnesvalet är helt fritt vilket gör det extra svårt. Det finns väldigt mycket inom juridiken som är intressant så att bestämma sig har inte varit det lättaste. Jag har tillslut landat på två ämnesval (ett första och ett andrahandsval) och tycker att båda känns bra så nu återstår det att se vad jag får. För att komma på något att skriva om har jag dels tagit inspiration från media, tidigare föreläsningar och lagboken. Lagboken är ju full av intressanta saker så det är ju ett väldigt bra hjälpmedel. Vi får reda på mer i november men det ska bli lite kul att skriva uppsats, dock väldigt krävande också. Hur som helst ska lappen med ämnesval in idag så nu kan man inte ändra sig ;)


     


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards