Carrolajsa

Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Caroline - 8 oktober 2015 21:02

God kväll! 


Hoppas allt är bra med er denna torsdag. Mitt huvud har dock flera gånger trott att det är fredag. Min dag har bestått av föreläsning och plugg. Ligger helt i fas med läsningen, till och med lite före, så det känns skönt. Vi har dock väldigt mycket att läsa inför den här tentan så att jag ligger i fas säger egentligen inte så mycket men men. Ska plugga en stund till innan det blir sängen. Imorgon väntar föreläsning, plugg, besök på banken och barnpassning. Kommer nog bli en väldigt bra fredag. 


Hoppas ni har en trevlig kväll, kram! 


   
Vaknade till en mycket fin soluppgång <3 



 
Nu börjar tröttheten både synas och kännas, ajajaj ;) 




Av Caroline - 8 oktober 2015 16:15


Just nu är jag inne i en period då jag tvingas till att ta ett flertal beslut. Visst tar vi beslut varje dag men de beslut jag tvingas ta nu är inte beslut om vad jag ska äta eller ha på mig utan dessa beslut kan komma till att påverka stora delar av min framtid. Det handlar om eventuell flytt, val av uppsats, huruvida jag ska ansöka om utbyte eller inte, vad jag vill inrikta mig på, ja listan kan göras lång. Det är kanske inte så att de valen jag gör idag kommer besluta hur hela min framtid kommer se ut men de kommer definitivt påverka. Samtidigt som jag ska försöka fatta dessa beslut fortgår livet och jag försöker ta mig igenom en krävande kurs i rättshistoria samt komparativ rätt. Ibland önskar jag att man bara kunde stanna tiden för ett ögonblick så man hann jobba ikapp lite. Nu är ju tyvärr inte det möjligt utan man får göra det bästa av situationen. Prio nu är uppsatsämne och plugg och det andra får komma så fort tentan är klar. Har ett par dagar ledigt där efter och då jäklar i hoppet ska det fattas beslut. Tills dess får jag leva i min smått ovissa värld och bara hoppas att de val jag gör idag leder till den framtid jag vill ha...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards