Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Jul

Av Caroline - 23 december 2016 15:19


Jag kan ju inte påstå att jag har supermycket julkänsla men det märks att det är jul och att folk har åkt hem för här är väldigt lugnt i området där vi bor. Såvida det inte spökar i min korridor så är det någon mer än jag kvar där för jag har hört en dörr gå ett par gånger men det är väldigt lugnt även där. Jag trodde att det var många som skulle stanna kvar över julen eftersom vi åker hem "för gott" snart men så var det inte. Lite typiskt känns det för två av mina vänner ska till USA över nyår och hälsa på en tredje vän som bor där den här terminen men eftersom jag skulle hit kände jag att jag inte kunde åka dit för jag ville inte missa något här. Med facit i hand hade jag också kunnat åka för lär ju inte missa så mycket här... Så kan det gå. Nu har det dock blivit så att jag får besök över nyår så det ska blir kul.


Idag har städning, handling och plugg stått på schemat. Tror jag har handlat typ varje dag den här veckan, så blir det när man har hittat sina favoriter i olika butiker hehe. Håller på att skriva för fullt på mina uppgifter. Det går framåt helt klart men är inte riktigt klar. Deadline är dock inte förrän 12 respektive 16 januari så det är ingen stress på så vis. Hade satt upp ganska tufft schema för mig själv den här veckan men har hunnit med allt som planerat vilket är skönt. Få saker är bättre än känslan man får när man är klar med allt man tänkt vara klar med.


För min del blir det fortsatt plugg hela kvällen men jag hoppas ni får en mysig dan före dopparedan ;)  


  Hade besök av lilla Hetty idag.

Helt klart roligare att dammsuga när den är såhär söt hehe.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards