Carrolajsa

Alla inlägg den 9 december 2016

Av Caroline - 9 december 2016 23:18


God kväll! 


Den här dagen har bara bestått av skola och plugg. Hade ett seminarium i förmiddags vilket gick bra. Det var sista med professorn då vi ska ha en gästföreläsare nästa vecka vilket kändes lite sorgligt. Vid första intrycket uppfattades hon som väldigt sträng och nästintill otrevlig men det har verkligen ändrats under kursens gång. Hon är väldigt kunnig och har vid flera tillfällen fällt så roliga kommentarer så alla i salen har börjat skratta. Hon är dock känd för att göra väldigt svåra tentor vilket känns mindre pepp.


Efter seminariet satt jag i biblioteket en stund och letade information till en uppgift vi har. Hittade dock inte så mycket utan får förlita mig på internet istället. Resten av eftermiddagen och kvällen har ägnats åt plugg. Börjar dock bli trött nu så är kanske dags att krypa till sängs, imorgon väntar ytterligare en dag med plugg.


Hoppas ni har haft en bra fredag, kram!


 
Älskar taket i biblioteket, tänk om man hade kunnat ha ett sådant hemma... 



   
Happy friday! 


Av Caroline - 9 december 2016 09:50

God morgon!

Då var det fredag igen. Jag börjar inte förrän 10 på fredagar men brukar gå upp i tid ändå så jag hinner plugga lite innan. Jag gjorde så även idag men hade så ont i huvudet och kroppen så fick gå och lägga mig en stund igen. Efter 20 min mer sömn kändes det mycket bättre så nu är jag redo för en lång dag. Idag står seminarium i mänskliga rättigheter och plugg i biblioteket på schemat. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Var och skrev ut en massa papper igår inför tentorna. Den lilla miljökämpen som finns i mig tyckte det var lite jobbigt...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards