Carrolajsa

Alla inlägg den 2 december 2016

Av Caroline - 2 december 2016 14:40


Det var ju "Museum night" här igår vilket innebar att man kunde besöka en rad museum gratis under hela kvällen/natten. Efter dagens sista lektion (som visade sig vara den sista lektionen överhuvudtaget i det ämnet) gick vi till ett museum som ligger vid en kyrka. Det var inte alls som vi tänkt oss och allt var på holländska så vi förstod ingenting men det hade nog varit intressant om man hade förstått för det handlade (tror vi) om barnsoldater under första världskriget. 


Efter det mötte vi upp ytterligare en vän och åkte till ett annat museum, nämligen ett gammalt mentalsjukhus. Här fanns information på engelska och det var intressant att se. Tycker dock det kan vara jobbigt inland att se/läsa om allt som människor har utsatts för bara för att andra människor inte visste bättre... Efter det besökte vi en tredje utställning om adoption samt modern konst (salig blandning jag vet). Efter det kände vi att vi hade slut på energi så vi åkte hem och var hemma lite över 23. 


Idag väntade seminarium i mänskliga rättigheter och resten av dagen kommer ägnas åt plugg. Allt går verkligen i ett. Min huvuduppgift den här helgen är att försöka förbereda en konferens jag ska vara en del av om två veckor (en del av vår ena kurs), dock är min uppgift smått omöjlig. Omöjlig är inte ett ord som ingår i mitt vokabulär så ofta men just här krävs det för det finns i princip ingen information om det jag ska prata om utan jag måste komma på alla argument på egen hand. Det får ju lösa sig på något sätt men man ska komma till den punkten där det har löst sig hehe. 


Jag önskar er en trevlig helg, kram! 


             

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards