Carrolajsa

Alla inlägg den 7 december 2016

Av Caroline - 7 december 2016 21:47


Efter att ha pluggat hela dagen mötte jag upp två vänner för middag vilket var perfekt för jag hade noll inspiration vad det gällde middag. Vi bestämde oss för att äta falafel. Jämfört med Sverige var det ganska dyrt men det var gott. 


Efter det blev det till att återgå till pluggandet. Har skrivit en hel del på en uppsats samt läst inför morgondagens föreläsning. Nu blir det dock snart sängen för imorgon väntar en lång dag. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


 

Av Caroline - 7 december 2016 10:53


Hej! 


Idag har jag varit på "Migration office" och fått mina papper så nu bor jag lagligt här i landet hehe. Nej men ska man bo i Ghent måste man ansöka om tillstånd som varar i tre månader. Jag ansökte i september och fick tid nu, lagom efter att tre månader snart har gått. Från början fick vi beskedet att vi behövde ansöka igen eftersom vi bor här mer än tre månader men idag sa hon att det inte var nödvändigt så det var ju bra. Besöket gick på fem minuter så det var smidigt. Nu är jag hemma igen och ska plugga. Ska förbereda fredagens seminarium samt skriva uppsats. 


Hoppas ni får en bra dag, kram! 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards