Carrolajsa

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Caroline - 4 december 2016 22:19


Efter att ha pluggat exakt hela dagen begav jag mig ut på en promenad. Det var himla kallt ute idag, så pass att mina öron gjorde ont. Gick en sväng ner mot stan och julbelysningen var äntligen tänd! 


Jag tycker promenader är den bästa pluggpausen som finns. Man kommer ut och rör på sig, får nytt syre i hjärnan, får upptäcka staden och kan prata i telefon samtidigt om man vill ha lite "sällskap". Efter ungefär en timmes rask promenad fick jag ny energi så jag orkade plugga några timmar till. Har lite till att göra idag innan det blir sängen. Ska dock upp i tid imorgon så att jag kan sitta redo vid datorn och boka in mig på ett prov i januari. Vi fick veta tiderna i fredags men ett av proven är ett muntligt sådant och det ska vi själva boka in när vi vill ha. Det finns tre dagar att välja mellan och jag hoppas jag kan få den första så att det är ur världen sedan men vi får se hur det går imorgon. 


Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 


     
De slår på stort här i staden ;) 



Av Caroline - 4 december 2016 16:12


Hej på er denna fina söndag! 


Denna dag började lite skumt. I morse fick jag ett sms av en vän som undrade om jag hade värme och el för det hade inte hon. Jag hade el men kände på elementet, ingen värme. Jag satt och pluggade redan och hade reflekterat över att det var kallt men trodde bara att det var min kropp som höll på för den gör det ibland (ena sekunden kan jag vara varm så in i men nästa sekund fryser jag så att jag har gåshud över hela kroppen). En stund senare kom dock värmen tillbaka och hon fick strömmen tillbaka ett tag senare. Ett par timmar efter detta gick jag på toaletten men kunde inte spola för där var inget vatten. Också detta kom tillbaka efter ett par timmar, väldigt märklig dag. Nu verkar dock allt fungera vilket är huvudsaken hehe. 


Jag har bara pluggat hela dagen hittills och kommer fortsätta göra så. Förbereder nästa veckas seminarium och det tar alltid lång tid. Hoppas ni har en fin söndag, kram! 


Imorse var jag glad över mitt Black Friday inköp, en supermysig kofta som man aldrig vill ta av sig.

Hittade den på H&Ms barnavdelning, perfekt när man kan leta kläder på båda avdelningarna.

Dock skumt att storlek 170 ibland är större än XS och S på vuxenavdelningen...  



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards