Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2016

Av Caroline - 20 januari 2016 22:32


Hej! 

Idag har jag haft en ganska lång dag. Inledde dagen med plugg och sedan blev det föreläsing. Efter det blev det plugg hela eftermiddagen och kvällen. Det är väldigt mycket att läsa på den här kursen så man har verkligen att göra. Ska fortsätta en liten stund till men sedan blir det sängen. Imorgon väntar mer plugg, föreläsning och gruppmöte. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 



Av Caroline - 20 januari 2016 15:00

Här kommer lite fler bilder från Budapest. Har alltid med mina kameror när jag är iväg, är så kul att fota i nya omgivningar. 


               

Av Caroline - 19 januari 2016 10:06

God förmiddag!
Då var det tisdag och tillika terminens andra dag. Vi hade inte den bästa starten igår då professorn var sjuk. Föreläsningen blev inställd men vi fick en kort introduktion istället vilket var bra det med. Efter det blev det till att köra igång med plugget direkt då vi skulle läsa en text och skicka in våra tankar angående den redan under eftermiddagen igår. Ingen mjukstart där inte. Vi har dessutom väldigt mycket att läsa på kursen men den verkar väldigt intressant så jag ser fram emot kommande månad. Idag väntar föreläsning, besök i glasögonbutiken, plugg och middag med en vän. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Igår såg det ut så här när jag gick till bussen, väldigt fint. Idag är det dock något gråare och det var snöstorm när jag vaknade. Tycker att vintern kan ta slut snart...

Av Caroline - 18 januari 2016 08:30


God morgon!


Idag börjar vi termin 7 vilket innebär att vi för första gången får börja inrikta oss. Till en början innebär det migrationsrätt för min del, först en kurs på engelska och sedan en på svenska. Det kommer säkerligen skilja sig en del ifrån grundutbildningen men det ska bli väldigt intressant att läsa. Detta innebär att vi inte längre kommer gå som en "klass" utan nu går alla sina egna vägar vilket innebär att man inte kommer träffas så ofta. Jag vet dock att en del från min ursprungliga klass ska läsa samma kurser som mig så det ska bli kul. Dessutom är det kul att lära känna nya människor så detta kommer bli bra. Nu måste jag dock läsa lite inför dagens föreläsning och sedan ska jag sälja mina böcker från termin 6. Hoppas ni får en bra dag, kram! 



 

Av Caroline - 17 januari 2016 21:05


Yes känns som en passande rubrik idag, jag har nämligen hittat två saker som jag har letat efter ett bra tag. Den ena saken var en klocka och den andra ett par byxor. Köpte klockan som en "Bra jobbat att ha avslutat grundutbildningen"-present till mig själv (var mest för att rättfärdiga mitt köp men ändå) och byxorna var ett par svarta jeans. Utöver detta har jag fått undan lite jobb vid datorn, finslipat min uppsats, förberett mig inför morgondagens kursstart och gått igenom mina bilder från Budapest. Nu väntar dock städning och lite mer läsning innan det blir sängen. Imorgon börjar termin 7, känns lite overkligt faktiskt... Hoppas ni har haft en bra helg, kram!    

Av Caroline - 17 januari 2016 16:53


Budapest är verkligen en fin stad! Det finns massor att se och det är så himla mysigt att gå omkring och bara titta. Kan verkligen tänka mig att åka tillbaka. 

                   

Av Caroline - 16 januari 2016 19:18

God kväll!

Igår hade jag en väldigt trevlig kväll. Det blev god dricka, gott tilltugg, mycket skratt och intressanta samtal. Idag har jag också haft en mycket trevlig dag. Vi tog sovmorgon idag innan vi mötte upp min syster och gick en sväng på stan. Sedan blev det också en sväng till Ikea och nu väntar snart middag och film. Ser fram emot att krypa ner under filten för är helt iskall efter dagens aktiviteter. Hoppas ni får en bra kväll, kram!

Blev lunch på Ikea. Twistade dock till den klassiska "köttbullsmiddagen" genom att ta kycklingköttbullar ;)

Av Caroline - 15 januari 2016 18:00


Nu ska jag och tre vänner fira att uppsatsen och opponeringen är över. Tänk att tre år redan har sprungit förbi. Men det har varit tre fina år! Nu blir det ost- och vinkväll. 


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards