Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2018

Av Caroline - 15 oktober 2018 21:10


Då var det ny vecka. Idag har jag haft en ganska produktiv dag. På jobb var det domsskrivning, läsning, möte med högste chef och förberedelser inför en konferens vi ska på imorgon. Hemma hann jag också med en del då det blev tvätt, matlagning, klädprovning och fix vid datorn.

Nu ska jag avsluta kvällen med att läsa, älskar att komma in i en annan värld. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Hade beställt massor med kläder så idag var det klädprovning som gällde. Dock fastnade jag bara för en tröja så får returnera resten...

Av Caroline - 14 oktober 2018 22:10


Min nya tradition är att söndagar är en fixdag. Det innebär att jag städar, tvättar, förbereder matlådor och kör hemmaspa.

Utöver det har jag också varit en sväng i stan samt tagit en powerwalk på Djurgården. Vädret var helt fantastiskt så kände jag behövde ta tillvara på det.

Nu blir det sängen (nybäddad sådan, bästa känslan!). Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 13 oktober 2018 23:46


Idag har jag haft en himla bra dag. Jag ägnade morgonen åt att fixa lite hemma innan jag åkte för att möta upp en vän. Vi hade nämligen bokat en shoppingdejt idag. Hon behövde växter och jag lite smått så vi begav oss till Ikea. Efter några timmar där åkte vi hem till henne och tog en kvällspromenad.

Efter det blev det pizza, vin och tv. Perfekt lördag med andra ord!

Av Caroline - 12 oktober 2018 22:01


Tänk att det redan är fredag igen, ofattbart. Jag har nu jobbat som jurist i två hela veckor, som tiden går. Idag efter jobb åkte jag in till stan och mötte upp en vän för en fika. Är alltid så skönt att få möta upp en vän och prata av sig lite, någon som förstår.

Efter fikan gick jag en sväng på stan för att uträtta en ärende. Nu har jag myst ner mig i soffan framför idol och ser fram emot en god natts sömn.

Imorgon väntar shoppingdag med en vän, mysigt! Hoppas ni får en bra helg, kram.

Magisk himmel i morse!

Av Caroline - 11 oktober 2018 21:52


Idag blev det en lång arbetsdag. Satt med på förhandling ("rättegång") och den drog över flera timmar så kom inte från förrän 20. Då blev det bara till att åka hemåt och halvspringa för att hinna till mataffären hehe. Jag hann och fick således middag idag också.

Jag hade planerat att åka till stan och fixa ett par saker idag men så blev det ju inte, får ta det imorgon istället!

Nu blir det sängen, god natt.

Denna möttes jag av när jag steg ur hissen på jobbet, fantastiskt!

Av Caroline - 10 oktober 2018 22:03


Jag förstår inte var tiden tar vägen. Denna dag har bara försvunnit. Dessutom har jag redan varit på jobbet i 1,5 vecka, galet. Idag har det blivit domsskrivning och något som heter föredragning. Hann också med en lunch med en vän (som smidigt nog jobbar i samma hus hehe) så detta har varit en bra dag.

Kvällen har jag ägnat åt att försöka strukturera upp min tillvaro, en liten lätt uppgift sådär haha. Nu ska jag dock sova för imorgon ska jag sitta med som åhörare på en komplicerad förhandling. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Nu har jag fått beslut om att jag officiellt är stockholmsbo. Även om jag har bott på typ fem ställen de senaste åren så har inget varit långvarigt nog för att ändra adress. Nu var det dock dags, första gången på 21 år!

Av Caroline - 9 oktober 2018 07:23


God morgon!

Idag känner jag mig lite mer som en människa hehe. Igår var jag så trött att jag inte visste var jag skulle bli av. Jag klarade dock av att ändå vara produktiv på jobbet och tur var ju det. Hann med en utbildning och att slutföra två utkast på domar som jag lämnade till min domare för granskning.

Idag väntar fortsatt utbildning. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 8 oktober 2018 07:40


Då är det dags att köra igång en ny vecka. Jag är peppad på jobb men väldigt trött. Sov lite för lite i helgen så förhoppningsvis kan jag somna tidigt ikväll hehe.

Efter att jag hade sagt hejdå till min syster och hennes sambo gick jag en kvällspromenad, förberedde matlådor, tvättade och tittade på film. En lagom ansträngande kväll helt enkelt.

Hoppas ni får en bra start på veckan, kram!

Magisk kväll hade vi igår!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards